Tegen 2025 wil AB InBev dat minstens twintig procent van de biervolumes uit niet- of laagalcoholhoudende producten bestaat. En de Leuvense brouwer voegt meteen de daad bij het woord. Binnen het Hoegaarden-gamma wordt de nieuwste innovatie gelanceerd: een Radlerbier zonder alcohol.
AB InBev wil de volumes alcoholvrije of -arme bieren serieus opdrijven. De bierreus uit Leuven wil al langer inzetten op een verantwoord alcoholgebruik. Het aandeel van laag- of niet-alcoholhoudende bieren in het totale bieraanbod in België bedraagt slechts 2,1 à 2,2 procent. Dat is een pak minder dan in de ons omringende landen. Er is dus nog werk aan de winkel.
Tegelijkertijd liet AB InBev via marktonderzoeksbureau Ipsos een bevraging doen bij duizend Belgen. Als zij een terrasje doen, drinkt 41 procent liefst een drankje zonder alcohol. De opvallend grote groep die op een terrasje een drank zonder alcohol verkiest, wijst volgens AB InBev op een “maatschappelijke verandering waarbij mensen steeds meer belang hechten aan een verantwoorde consumptie van alcohol”.
“Om die reden lanceren we binnen het Hoegaarden-gamma onze nieuwste innovatie: een Radlerbier zonder alcohol”, zegt marketingmanager Alexandra Van Impe. “Radlerbier is een combinatie van bier met toegevoegde vruchtensappen. We stellen vast dat terrasfans vooral op zoek zijn naar verfrissing en een fruitige smaak.”