Het bedrijf Puuur verzorgt al tien jaar huishoudhulp bij particulieren. Vanuit de hoofdzetel aan de Remysite in Wijgmaal (Leuven) worden ruim 15.000 trouwe klanten geholpen. Maar groei is geen doel op zich voor Puuur. De schaalgrootte is wel een belangrijke troef om te blijven investeren in begeleiding, opleiding en ondersteuning van de medewerkers.
Wat tien jaar geleden begon als Landelijk Dienstencoöperatief staat nu bekend als Puuur. Bij het bedrijf staat de klant centraal, zodanig zelfs dat het te zien is in de naam. “De extra u in Puuur staat voor u”, zeggen ze in Wijgmaal.
Al langer dan een decennium verzorgt Puuur huishoudhulp bij particulieren via dienstencheques. Momenteel worden over heel Vlaanderen 2.837 huishoudhulpen uitgestuurd om te poetsen, te strijken, boodschappen te doen of een maaltijd te bereiden. Deze ploeg medewerkers zorgt voor 15.000 klanten.
De werking groeide heel snel. Puuur is anno 2015 een van de grootste dienstenchequebedrijven in Vlaanderen. In Vlaams-Brabant telt de onderneming 715 huishoudhulpen. Voor de omkadering zorgen honderd medewerkers in het hoofdkantoor in Wijgmaal.
In Vlaams-Brabant heeft Puuurs zes regionale kantoren. Die zijn gevestigd in Leuven, Tienen, Aarschot, Haacht, Halle en Opwijk. In elk kantoor werken minstens een verantwoordelijke, een coördinator en een adminstratief medewerker.
Puuur is een coöperatieve vennootschap met sociaal oogmerk en maakt deel uit van Ons, de koepelorganisatie boven KVLV. Het bedrijf kiest voor een evenwicht tussen het economische en het sociale. “We moeten rendabel zijn maar willen daarnaast onze sociale rol niet verwaarlozen.”