animation 2

Pretpark legt 17 miljoen op tafel voor nieuwe attracties

WAVER/LEUVEN – In aanwezigheid van 700 gasten knipte de directie van Walibi Belgium afgelopen weekend de lintjes van de nieuwe ‘Worlds of Walibi’: Karma World en Fun World.  Met de nieuwigheden is een investering van 17 miljoen euro gemoeid. “Het zijn schoolvoorbeelden van het toekomstperspectief dat Walibi voor ogen heeft,” zegt Algemeen Directeur Jean-Christophe Parent,

De thematisering van Karma World en Fun World werd tot in de puntjes uitgewerkt om de bezoekers een unieke sfeer te bezorgen. Bovendien bieden de ingebedde attracties, Fun Pilot (foto onder) en Popcorn Revenge, nieuwe sensaties en vormen ze een plaats waar jong en oud samen plezier kunnen beleven, als een gezin of als vrienden. “We zijn uiterst tevreden met het bereikte resultaat, alsook het enthousiasme en de nieuwsgierigheid die het reeds heeft opgewekt”, vertelt Jean-Christophe Parent van Walibi.

Animaties 

Om de bezoekers volledig onder te dompelen werden er aangepaste animaties voorzien op de openingsdag. Het kleurrijke Fun World en het Indiaas geïnspireerde Karma World kwamen zo volledig tot leven. Typische Indiase tuktuks, een welkomstwoord slingerend achter een voorbijvliegend vliegtuig, slangentemmers, sierlijke Bollywood dansers… Walibi bespaarde geen enkele moeite om de beeldvorming kracht bij te zetten. Aagje Vanwalleghem, Jasper Heyman en Flip Kowlier maakten hun opwachting.

60 extra jobs 

De nieuwe attracties kaderen in een groot vernieuwingsplan dat het pretpark tegen 2023 voor 75% zal transformeren. Het steeds uitgebreidere aanbod is voornamelijk gericht op een familiaal publiek met (kleine) kinderen, zonder daarbij de ware ‘thrill seekers’ te vergeten. Het investeringsplan zal bovendien voor bijkomende banen zorgen. Tegen 2023 verwacht Walibi Belgium 60 extra voltijdse werknemers aan te nemen. In vergelijking met de start van het investeringsplan stelt dit een stijging met 20% voor”, besluit Parent.