20211006_Diest-57

PR-en MarCom-specialisten vormen geïntegreerd bureau Thx.agency

DIEST/AFFLIGEM/GEEL - PR & Influencer Agency Sound of C (Diest), Travel Marketingbureau KonsulTra (Affligem) en communicatiestrateeg Jeroen Libbrecht (Connecta-Geel) slaan de handen in elkaar en vormen een  nieuw agentschap: Thx.agency. De nieuwe speler heeft de ambitie om de eerste viool te spelen als geïntegreerde PR-, sales,-marketing-en communicatiespecialist in de reis-en vrijetijdssector in de BeNeLux.

Het nieuwe sales- en  marketing agency zal van start gaan op 1 januari 2022.  Het nieuwe bureau is het resultaat van drie partijen die mekaar willen versterken. Met de integratie van diensten wil Thx.agency de reis- en vrijetijdssector een 360° aanpak aanbieden, gaande van analyse en strategie tot de volledige implementatie van communicatiecampagnes.

Interne en externe competenties

“We hebben alles in huis om onze klanten te servicen op het vlak van Analyse & Strategie, PR, Influencer Marketing, Event Management, Advertising, Social Media, Content Marketing en Trade Development”, zegt Kris Van den Broeck, Managing Partner & Commercial Director bij Thx.agency.  “Daarnaast kunnen we vertrouwen op ons breed netwerk van freelancers en partners en houden we de vinger aan de pols van wat er leeft in de sector en bij de consument dankzij ons lidmaatschap bij sectororganisaties en onderzoeksinstellingen.”

Complementair

“Thx.agency is meer dan de optelsom van 3 partijen”, gaat Jo Thuys, Managing Partner & Account Director van Thx.agency, verder. “Onze onderlinge competenties zijn zeer complementair en zullen voor een kruisbestuiving zorgen die we onmogelijk hadden kunnen realiseren binnen de context van onze afzonderlijke agentschappen. De reissector is een vrij complexe sector, waarin tal van spelers mekaar proberen te versterken om uiteindelijk de consument voor zich te winnen. Een sector in constante evolutie ook, met een steeds veranderend boek- en zoekgedrag en een consument die, zeker in huidige tijden, andere behoeften en reisvoorkeuren heeft. Met onze jarenlange ervaring weten we waar de valkuilen zitten en hoe we die kunnen ombuigen tot opportuniteiten. We zien onszelf graag als verbindende schakel tussen sector, media en consument.”

Diest

Het nieuwe agentschap start met een bezetting van 6 fulltime medewerkers. De hoofdzetel blijft in Diest, waar voorheen Sound of C gevestigd was. Het nieuwe agency heeft al tal van klanten in portefeuille waaronder tal van toeristische diensten in binnen- en buitenland (o.a. Thailand, Portugal, Kroatië, Duitsland, Hongarije en Tenerife) en commerciële reisorganisaties zoals Corendon, Interhome en Sunny Cars. “Het is onze wens en ambitie om op termijn uit te groeien tot hét referentiebureau voor de reis- en vrijetijdssector in de BeNeLux. Omzetmatig als het kan, maar nog veel liever op het vlak van reputatie. We werken voor de mooiste sector denkbaar, eentje die de afgelopen jaren echter heel wat klappen te verduren heeft gekregen. Wij staan klaar om al die reisorganisaties en bestemmingen die nu terug recht krabbelen een duw in de rug te geven. Met een dijk van een strategie, doortastende communicatiecampagnes en een slimme inzet van middelen en mensen”, besluit Jeroen Libbrecht, die de rol van Managing Partner & Strategic Director op zich zal nemen.