Oud-Heverlee Leuven heeft Peter Willems aangesteld als de nieuwe CEO van de club. Willems heeft meer dan 13 jaar ervaring bij UEFA, waar hij als Head of Marketing Activities and Sponsorhip aan de slag was. Hij treedt op 7 januari volgend jaar in dienst.
“De komst van Peter is een belangrijke stap voorwaarts”, aldus Aiyawatt Srivaddhanaprabha, ondervoorzitter van Oud-Heverlee Leuven. “Ze past in het verder uitbouwen van de infrastructuur en de langetermijnambities van de club. We zijn zeer verheugd dat we iemand met zijn ervaring en kennis kunnen aantrekken voor het vervullen van deze cruciale leidinggevende functie. Peter combineert een zeer uitgebreide professionele ervaring met een sterke band met Leuven. Hij kent de stad, haar inwoners en haar waarden. Dat zal belangrijk zijn voor hemzelf en de club om de banden tussen de club en de gemeenschap nog te versterken.”
UEFA
Willems behaalde een diploma handelsingenieur aan de KU Leuven en speelde bij de reserven van F.C. Zwarte Duivels Oud-Heverlee en later bij het toenmalige Sporting OHL. Nu keert hij na 19 jaar terug naar Leuven, na een carrière in de internationale sport. Hij startte in 2005 bij UEFA, het bestuursorgaan van het voetbal in Europa, en was er verantwoordelijk voor merk- en marketingstrategieën voor de UEFA en haar competities. Peter werkte er met 55 nationale ledenverenigingen en ging over marketing, sponsorship en licensing, onderzoek en Customer Relationship Management. Eerder deed hij ervaring op bij Octagon, Deloitte & Touche en Reebok.
Head of operations
Om de nieuwe CEO bij te staan, heeft OH Leuven onlangs ook Marc Tordeur aangeworven als Head of Operations. Hij was de afgelopen vier jaar verantwoordelijk voor de gebouwen op de luchthavens in Zaventem, Oostende en Luik.