Meer dan ooit speelt een goede hygiëne een enorm belangrijke rol. “Uit onderzoek, uitgevoerd tijdens de coronapandemie, blijkt dat meer dan 75% van de werknemers verwacht dat hun werkgever extra schoonmaakmaatregelen treft om een goede hygiëne te waarborgen”, vertelt Isabelle De Smedt, Business Development Manager Benelux bij Papyrus. “Daarom hebben we een all-in schoonmaakconcept voor bedrijven ontwikkeld. Hiermee verzorgen we het gehele schoonmaaktraject van de klant: van een eerste hygiënescan tot een verbeterplan naar een daadwerkelijke implementatie waarbij wij steeds de nodige opleidingen en instructieprogramma’s voorzien.”
Ontzorging
Papyrus is intussen al ruim 10 jaar actief op deze markt en speelt met dit all-in concept direct in op de toenemende vraag naar effectieve hygiëneoplossingen. Zusterbedrijf Avodesch heeft al meer dan 20 jaar kennis en ervaring in het aanleveren van schoonmaakoplossingen. Dit zorgt voor een perfect strategische aanvulling op de bestaande schoonmaakactiviteiten van Papyrus. “Door deze samenwerking versterken we onze positie in de markt van schoonmaak- en hygiëneproducten. Bovendien zijn we zo optimaal in staat om een totale ontzorging en onafhankelijk advies op maat te bieden.”
Duurzaamheid
Papyrus en Avodesch willen het nieuwe concept op een duurzame manier vermarkten. “Een goed geregelde schoonmaak gaat gepaard met duurzaamheid. We hebben gekozen voor een duurzaam en gecertificeerd assortiment met een zo min mogelijke impact op het milieu. Ook niet onbelangrijk: afvalstromen kunnen we circulair inrichten”, luidt het nog. Het duurzaamheidsluik wordt mee mogelijk gemaakt door InnuScience, een biotechbedrijf dat een lijn van ultrageconcentreerde en ecologische schoonmaakproducten ontwikkelde. Deze microbiologische schoonmaakproducten op basis van bacteriën en enzymen bewijzen hun wetenschappelijk voordeel én zetten aantoonbare resultaten neer.