De campagne ‘An Emergency Call for Respect’ is in de running voor een award in de categorie ‘Creative Installation’ en ‘Unexpected Use of a Space’. De ‘Pattex Upcycling Booth’ maakt dan weer kans in de categoriëen ‘Roadshow’ en ‘Sustainable Event’.
An Emergency Call for Respect
Samen met de Brusselse brandweer lanceerde OVAL Belgium een opvallende campagne om de alarmerende toename van geweld tegen brandweerlieden tijdens noodinterventies aan te pakken. Graffiti-muurschilderingen in drukbezochte gebieden in de stad illustreerden echte brandweerinterventies, en naast elke ‘mural’ werd een rode telefoon geïnstalleerd. Telkens de brandweer een noodoproep ontving, ging de telefoon over en werden voorbijgangers uitgenodigd om op te nemen en krachtige verhalen te horen van brandweerlieden die met agressie werden geconfronteerd. Deze real-time interactie maakte de campagne niet alleen zichtbaar, maar ook onmogelijk te negeren.
Pattex Upcycling Booth
Ieder van ons speelt een rol in het creëren van een duurzame wereld. Dit vereist niet alleen grote plannen, maar ook kleine ideeën. En Pattex wil net die creatieve ideeën op mensenmaat initiëren. In onze snelle wereld worden gebruikte items in het dagelijks leven vaak over het hoofd gezien. Maar in deze vergeten voorwerpen schuilt enorm potentieel. De Pattex Upcycling Booth brengt dit tot leven door oud om te toveren in nieuw en viert tegelijkertijd creativiteit en duurzaamheid. Deze mobiele pop-up werkplaats is meer dan alleen een ruimte – het is een uitnodiging om de waarde van dingen opnieuw te ontdekken en de grenzen van het mogelijke te verleggen. En het is een krachtig communicatiemiddel dat de merkwaarden van Pattex direct tastbaar maakt. Door de slimme combinatie van duurzame materialen, een doordacht modulair ontwerp en een uitnodigende esthetiek, wordt de booth zelf een symbool van waar het merk voor staat: creativiteit, duurzaamheid en doe-het-zelf-mentaliteit.
Met de vier nominaties versterkt OVAL zijn positie als leading creatief brand experience agency in Europa. “Met deze nominaties bewijzen we dat creativiteit en empathie de krachtigste tools zijn om échte connecties te maken”, zegt Sebastien van Reet, Creative Director OVAL Belgium. “Het is een eer om met deze projecten impact te creëren en onze visie op brand experience internationaal erkend te zien.”
De Bea World Awards worden vrijdag 29 november uitgereikt tijdens Bea World, het internationale festival voor events en live-communicatie, in Rome.