Outside Broadcast gaat voortaan door het leven als NEP

outsidebroadcast rotselaarOutside Broadcast bestaat niet meer. Of beter: niet meer onder de sterk ingeburgerde firmanaam. De onderneming uit Rotselaar, die technische diensten levert aan mediabedrijven, gaat voortaan door het leven als NEP Belgium.

Outside Broadcast is een facilitair televisiebedrijf. Het levert apparatuur, technische middelen én mensen voor televisie, zowel voor de opname als voor de uitzending. De onderneming is gespecialiseerd in sportwedstrijden en muziekfestivals.

Het bedrijf maakte furore op het wereldkampioenschap voetbal in Brazilië in juni 2014. Eerder dat jaar was Outside Broadcast aan de slag op de Olympische Winterspelen in het Russische Sotsji. Jaarlijks is het bedrijf ook van de partij op het grootste evenement in het eigen Rotselaar: Rock Werchter.

De naamsverandering volgt op de overname door het Amerikaanse facilitaire mediabedrijf NEP in april 2015. “Onze studio’s in Londerzeel worden omgedoopt tot NEP Studio’s”, zegt ceo Tim Koch (49). “Andere interne merknamen zoals Mediasense en Ears verdwijnen. De volledige bedrijfsactiviteit wordt voortgezet onder de naam NEP Belgium nv.”

Sinds de management buy-out door gedelegeerd bestuurder Tim Koch in 2006 had BNP Paribas Fortis Private Equity Expansion een meerderheidsbelang in Outside Broadcast. Het bedrijf nam onder meer de Insight Studios in Londerzeel over, de vroegere studio’s van Studio 100.

Het complex in Londerzeel omvat twee televisiestudio’s met een oppervlakte van 1.200 en 1.500 meter en werd gebouwd om opnames voor VTM te verzorgen. Het kwam nadien in handen van de immobiliënvennootschap VV&B van Hans Bourlon en Gert Verhulst, oprichters van het mediabedrijf Studio.