IMG_0200

Oprichters Joyn bouwen hondentraiteurdienst uit

Hondentraiteur Dog Chef is verhuisd van Brussel naar een nieuw onderkomen aan Wolfshaegen in Huldenberg. Door het grote succes moest de zaak al vier keer verhuizen. De zaakvoerders van het bedrijf zijn de oprichters van het gratis marketingplatform Qustomer (nu Joyn). 

Dog Chef bestaat nog maar twee jaar maar het bedrijf moest in die korte tijdspanne al vier keer verhuizen. “De eerste tien dagen waren we aan de slag in mijn keuken”, vertelt oprichter Alex Cardon. “Maar zelfs voor vijf tot tien klanten konden we in de ruimte de volumes niet realiseren. Via enkele gehuurde ruimtes bij slagers zijn we dan in Huldenberg beland, waar we over een atelier van 1.500 m2 beschikken.”

Mixed 

Dog chef werkt veel met orgaanvlees, maar in de porties zit ook 30% groenten, 10% koolhydraten en een vijftal procent vitaminen en oliën. Intussen bereiden Cardon en medeoprichter Alexis D’Outremont maaltijden voor honderden honden, zoals rund en linzen of kip met rijst. Om na het eten het hondengebit te reinigen bieden de mannen kauwsticks aan, wat een stuk hertengewei is.  De maaltijden maken de honden dan ook gezonder volgens Cardon. “Er bestaat een studie die stelt dat een gemiddelde hond drie jaar langer leeft wanneer die zijn brokken ruilt voor verse voeding. Dat onderzoek is nog niet voldoende om te spreken van een onderbouwde wetenschappelijke consensus, maar hoe dan ook is gezonde voeding net zo belangrijk voor een hond als voor de mens”, aldus de zaakvoerder.

Cat Chef en Frankrijk 

België is voor Dog Chef stilaan te klein aan het worden. Cardon en D’Outremont bereiden een uitbreiding richting Frankrijk voor die eind dit jaar zal worden gerealiseerd.  Daarnaast staan ook huisbereide kattenmaaltijden op de planning, onder de naam Cat Chef.

Joyn 

Cardon en D’Outremont zijn de oprichters van Qustomer (nu Joyn), het gratis platform dat klantenkaarten van handelszaken combineert. Klanten die hun  kaart of app scannen op de iPad in de winkel, verzamelen punten voor voordelen en beloningen. Op die manier verzamelt het bedrijf dan weer hun gegevens, waarmee het gerichte marketingacties kan opzetten. Intussen gebruiken 2 miljoen Belgen het systeem. In 2016 verkochten Cardon en D’Outremont Joyn aan ING.

.