Tijdens de gezondheidscrisis kampten heel wat mannen met huid-en baardproblemen door het dragen van een neus-en mondmasker. De baard ging er dan af. Vaak sneller dan gewild. En dus stonden mannen afgelopen maanden vaker voor de spiegel in de badkamer. Meer ME(n)-time dus voor mannen die de afgelopen tijd meer thuis waren door het verbod op niet-essentiële verplaatsingen en het werk op afstand.
Mannen zitten graag op hun spreekwoordelijke rots. Scheren is zo een me(n)-time momentje op de rots in de badkamer. Tijdens het scheren wordt er veel nagedacht, plannen gemaakt of gemijmerd. Quality time op zijn best. Bij de invulling van die me-time horen dan ook goede producten. En als zichzelf respecterende mannen dan toch zelf mogen kiezen, dan gaan ze voor no- nonsens maar MEN-only A-merken.
Onderzoek heeft uitgewezen dat de mannenverzorgingsmarkt een snel groeiende markt is: Generatie Z (geboren tussen 1995 en 2010) spendeert uren aan het posten van selfies en foto’s op sociale media of zijn toonaangevende influencers. Voor hen is uiterlijke verschijning enorm belangrijk wat resulteert in een groeiende belangstelling en gebruik van goede producten voor hun baard en huid . Ze gaan naar de gym, barbier en vinden ook meer de weg naar het skincare- of MENcarecentrum waar ze deze doeltreffende, en resultaatgerichte producten kunnen kopen en terechtkunnen voor onderbouwd advies.
Volgens de voorspellingen zal de omzet in de sector voor persoonlijke verzorging voor mannen in 2022 wereldwijd zo rond de 166 miljard dollar bedragen. Vorig jaar was er al een verkoopstijging van 7% in de categorie huidverzorgingsproducten voor mannen. Volgens een rapport van Grand View Research zal de wereldwijde markt in het segment huidverzorgingsproducten voor mannen in 2027 naar verwachting 18,92 miljard dollar bedragen. Deze markt zal naar verwachting van 2020 tot 2027 groeien met zo’n 6,2%. Mannelijke consumenten over de gehele wereld staan steeds meer open voor persoonlijke huidverzorging.
En net daar liggen heel wat kansen voor onze schoonheidssector en de kappers die de afgelopen 12 maanden klappen heeft gekregen door een verplichte sluiting. Door de bewustwording van de huid-en baardproblemen in combinatie met het aanbod van A-producten en onderbouwd offline en online advies slagen deze flexibele professionals erin een interessant doelpubliek aan zich te binden. De verkoopresultaten spreken voor zich: deze combi-verkoop van kwaliteitsscheerproducten steeg het afgelopen jaar in ons land met gemiddeld met 24%, de huidverzorging-en anti-agingproducten registreerden gemiddeld een meerverkoop van 8%.
Laat deze cijfers een signaal zijn voor schoonheidssalons en kappers die de afgelopen maanden hebben afgewacht en die de boot hebben gemist. Nemen ze op korte termijn geen actie, dan sturen ze potentiële klanten regelrecht naar de grootwarenhuizen en parfumerie: a new world – a new strategy – be different – be unique – be the A player! Wacht niet langer af en doe het nu. De toekomst is aan de MENcare-expert.
CosMENtis is dé nummer één partner voor skincare professionals die kiezen voor superieure kwaliteit inzake huidverbetering, anti-Aging & scheren voor hun mannelijk cliënteel. Zicht- en voelbaar resultaat met minimale inspanning is een absolute must.