De SaaS-oplossing (software met abonnementsformule) Shyfter is ontstaan uit een behoefte van medeoprichter Lionel Hermans, die problemen had met het beheren van de werkschema’s van werknemers en studenten in de franchise van zijn vrouw die actief is in de voedseldistributiesector. Hermans ontwikkelde 4 jaar geleden een software om de werkschema’s beter te beheren. Twee jaar later besloot hij de krachten te bundelen met kameraad Vincent Baille (die de leiding nam over business development) en richtte hij het bedrijf Shyfter op. Shyfter biedt digitale oplossingen voor HR aan via een online registratieplatform en mobiele applicaties (SaaS).
Nu heeft het bedrijf 800.000 euro opgehaald om een nieuwe versie van zijn oplossing te lanceren om zijn aanwezigheid op de Vlaamse markt te versterken en uit te breiden naar de Franse markt. Servicebedrijven, callcenters, vaccinatiecentra, evenementenbedrijven, hotels, restaurants… ze worden allemaal geconfronteerd met dezelfde zorgen als het gaat om het plannen van diensten en teamschema’s.
Shyfter biedt die bedrijven aangepaste scorings- en rapportageoplossingen, allemaal in één HR-oplossing. Dankzij deze SaaS-oplossing kunnen bedrijven nu het beheer van hun teamschema’s automatiseren maar ook hun administratieve en juridische monitoring (aanwezigheid, uurtarieven, contractbeheer, Dimona). Shyfter schat dat bedrijven meer dan 30 uur per maand kunnen besparen bij het genereren van efficiënte schema’s.
“Het systeem is een enorme tijdsbesparing in personeelscoördinatie, maar het is ook gebruiksvriendelijk en gemakkelijk op afstand te beheren.” zegt Lionel Hermans, Founder & Managing Partner bij Shyfter. “We hebben onze activiteiten nu uitgebreid naar Vlaanderen en staan op het punt om het platform open te stellen voor Frankrijk. Het doel is om het aantal gebruikers tegen eind 2021 te verdrievoudigen!”