De crossmedia sector is in volle transitie. Track 25 zet als samenwerkingsverband tussen verschillende partners sterk in op de profilering van Mechelen-Vilvoorde als dé Vlaamse crossmedia regio en volgt die ontwikkelingen op de voet op. De sector verzamelt op dinsdag 17 november voor track25 – review/preview inPerron M in Mechelen.
In een avondvullende show, gepresenteerd door Bart De bruyn, maken onderzoekers Boudewijn Barth (Buck Consultants International) en Walter van Andel (Antwerp Management School) de resultaten bekend van een onderzoek dat de crossmedia sector in Mechelen – Vilvoorde in kaart bracht.
Deze regio neemt in het Vlaamse crossmedia landschap een belangrijke positie in. Deels door natuurlijke evolutie, gekoppeld aan effecten van lokaal beleid, zijn deze steden uitgegroeid tot één van de belangrijkste Vlaamse mediaclusters. Op hun grondgebied hebben zich tal van (cross)mediabedrijven uit verschillende schakels van de economische waardeketen gevestigd. “Om als regio een antwoord te bieden op de huidige complexiteit en een toekomstvisie te ontwikkelen, werd dit eerste verkennende onderzoek uitgevoerd. Een goed ontwikkelde en bloeiende sector is immers gunstig voor de uitstraling en economische situatie van de regio.”
Achteraf kan genetwerkt worden, zodat iedereen z’n eigen crossmedia netwerk kan versterken en uitbreiden. Het event is bedoeld voor iedereen uit de crossmedia bedrijven uit de regio Mechelen-Vilvoorde (van CEO tot managers, verantwoordelijken en andere geïnteresseerden), overheden en onderwijs- en kennisinstellingen (docenten, onderzoekers en studenten). Inschrijven kan nog tot 14 november via deze link.
Track25 is een platform dat crossmedia bedrijven, kennisinstellingen en lokale overheden uit de regio Mechelen-Vilvoorde samenbrengt en ondernemerschap en innovatie in crossmedia in de regio wil aantrekken en versterken. De projectpartners zijn Stad Vilvoorde, Stad Mechelen – Oh! Ondernemershuis, Voka – Kamer van Koophandel Halle-Vilvoorde – Flanders Smart Hub, Voka – Kamer van Koophandel Mechelen en Thomas More, met de steun van Agentschap Ondernemen.