download (12) Jo Deferm (links) en Jens De Meester.

Ondernemers lanceren online academie

LEUVEN -  De Leuvense ondernemers Jo Deferm (Webhero) en Jens De Meester (Jayjays) lanceren een online academie die bedrijven moet helpen aan een beproefde digitale strategie. 

Heel wat ondernemers  ontbreekt het aan een beproefde digitale strategie die hun business structureel vooruit helpt. Dat zeggen de Leuvense ondernemers Jo Deferm (Webhero) en Jens De Meester (Jayjays).  Beide mannen beslisten nu hun kennis en knowhow te delen in de Webhero Online Academy.

“Als ondernemer hebben we ons eigen lot in handen”, zeggen Deferm en De Meester in koor. “Op de hoogte blijven van trends op de markt en onze vaardigheden opfrissen is een onderdeel van de job. Als ondernemer moeten we goed voorbereid zijn op de uitdagingen van de toekomst. We moeten het type organisatie opbouwen dat mee kan evolueren. Onze wereld zal post-covid heel anders zijn dan een jaar geleden, en wij zijn er om ondernemers te helpen vaardigheden en knowhow te ontwikkelen die nodig zijn om klanten online te bereiken, en om de buitenlandse concurrentie voor te zijn.”

Video 

Concreet zal de Academy een 100-tal korte en behapbare video’s aanbieden aan ondernemers en jonge marketeers die vervolgens op eigen tempo kunnen leren. “Maar voor de ondernemers die graag snel of in groep willen bijleren organiseert Webhero af en toe een 3-weken challenge. Voor de eerste challenge schreven 22 deelnemers in. Zij kunnen in een wekelijkse Facebook Live sessie vragen stellen over de leerstof van die week”, luidt het nog.

Elke sector 

Volgens de organisatoren is de Online Academy geschikt voor ondernemingen in elke sector. “De academy bestaat uit verschillende modules, maar die kaderen allemaal in ons framework for growth,” vertelt Jens De Meester, co-founder van Jayjays. “Dat framework bestaat uit 4 fases: Attract, convert, close en manage. En het is dus inderdaad toepasbaar op eender welk bedrijf in eender welke sector.”