LEUVEN/MECHELEN – Strategisch communicatiebureau Le Loft Epicurien en mediagroep Puredeluxe verhuizen van Mechelen naar Leuven. Daar sluiten ze zich aan bij de creatieve hub De Hoorn. Voor zaakvoerder Wim De Schutter die zijn carrière startte bij AB InBev, voelt het aan als thuiskomen.
Le Loft Epicurien, gekend als communicatiebureau dat premium en luxemerken helpt bij het bepalen van hun marketingstrategie en uitvoering, begon twee jaar geleden in Mechelen. Daar werden de eerste stappen gezet in het kantoor van 25th group opgericht door een bevriende ondernemer. De coronacrisis heeft oprichter Wim De Schutter echter aan het denken gezet.
Thuiskomen
Enerzijds zocht hij een werkplek dichter bij de persoonlijke thuisomgeving om minder te maken te hebben met woon-werkverkeer. Anderzijds zocht hij naar de creativiteit dat een dynamische community zou teweegbrengen. Die dynamische community vond hij in de Hoorn in Leuven, de voormalige brouwerij van Stella-Artois, waar Wim De Schutter zijn carrière startte bij AB Inbev. “Deze verhuizing voelt aan als thuiskomen.” zegt Wim De Schutter. “Thuis is waar mijn Stella gebrouwen werd!”
Nieuw talent
Tegelijkertijd breiden Le Loft Epicurien en Puredeluxe uit met de aanwerving van nieuw talent. Hiermee wil Le Loft Epicurien hun klanten extra ondersteunen. Bovendien wordt er gewerkt om het mediaproduct Puredeluxe op de markt te zetten met daarbij een nieuwe platform dat weldra het levenslicht ziet. Ondanks de huidige coronacrisis ziet Wim De Schutter groeikansen zowel in binnen- als buitenland.