Beide partijen zien veel potentie in het strategische partnership, met name door de soortgelijke visie op groei. “Onze strategie is gericht op sterke groei, zowel voor onze medewerkers als voor onze organisatie”, zegt Frank Van Hille, Managing Director van DHL eCommerce Belgium. “In lijn hiermee willen we ook de dames van OH Leuven Women en vrouwentopsport in het algemeen ondersteunen en faciliteren in het benutten van kansen, met een vergelijkbaar oog op groei.”
Visie
Hoe de voorgenomen groei vorm moet krijgen, is vastgelegd in een charter. Zo delen de partijen concrete ambities op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen, gelijkwaardigheid en ‘women in leadership’. Van Hille: “Met dank aan de zorgvuldig opgebouwde relatie hebben we elkaar leren kennen en kunnen we elkaar inspireren en verbeteren. Het charter biedt nu, via de vastgelegde intenties, vernieuwde houvast voor het optimaliseren van de prestaties van het damesteam en alles wat er rondom speelt. Meer media-aandacht dankzij sterke social media content is één van de focuspunten. Wij zijn ervan overtuigd dat we vanuit onze ervaring en expertise hieraan bijdragen.”
Nieuw seizoen
Het damesteam van OH Leuven beleefde een spannend seizoen ’23-’24. Het team behaalde een mooie derde plaats in de competitie en haalde de bekerfinale. Vanuit clubvisie werd een goed seizoen gedraaid: zo hebben enkele nieuwe en jonge speelsters hun kans gegrepen en zich stabiel doorontwikkeld. Nieuwe hoofdcoach Arno Van Den Abbeel heeft duidelijke ambities. “We moeten verder bouwen op wat er de vorige jaren neergezet is. OHL Women staat aan de top van het Belgisch vrouwenvoetbal en ik kan niet wachten om dat verder te zetten.” Van Den Abbeel krijgt versterking van Aline Zeler die invulling gaat geven aan de nieuwe rol van Women Manager bij OH Leuven Women.