De visies van OH Leuven en DHL eCommerce hebben veel raakvlakken. Naast gezamenlijke ambities op het vlak van innovatie, duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen, zetten beide in op groei. “Onze strategie staat garant voor sterke groei, zowel van onze medewerkers als van onze organisatie”, zegt Frank Van Hille, Managing Director DHL eCommerce Belux. “In lijn daarmee willen we ook de dames van OH Leuven Women en de vrouwentopsport in het algemeen alle groeikansen geven.”
“Met onze samenwerking willen we elkaar leren kennen, inspireren en beter maken – om zo het beste uit onszelf te halen en de beste te worden. We zijn trots op dit partnership, wat verder gaat dan ons logo op het shirt. Als logistiek partner zetten we onze expertise in om concrete noden van de damesploeg in te vullen. OH Leuven legt de basis om structureel iets te veranderen, ook in het damesvoetbal. In dat verhaal stappen wij graag mee”, aldus Frank Van Hille.
Logistiek ondersteunen
Het partnership wordt concreet ingevuld met logistiek. Veel speelsters hebben nog geen eigen transportmiddel of zijn afhankelijk van de trein om naar de trainingen te komen. DHL stelt vervoer ter beschikking waardoor de speelsters samen naar de training kunnen rijden. Daarnaast kijken de speelsters met DHL uit naar Women’s Day op 13 januari 2024. Die dag zal er een conferentie zijn waar internationale topsprekers uit het vrouwenvoetbal aanwezig zijn en waar een nieuwe gooi gedaan wordt om het toeschouwersrecord in de Lotto Superleague te verbreken.
Sari Kees, centrale verdedigster en Red Flame, benadrukt haar waardering voor DHL’s sterke betrokkenheid bij het vrouwenvoetbal. “Het is leuk om te voelen dat een bedrijf als DHL eCommerce in ons gelooft. Naast het typische partnership, probeert DHL ons ook te helpen in de dagdagelijkse noden en problemen. Ze willen echt meewerken aan de verdere professionalisering van het vrouwenvoetbal”, klinkt het.