ADD, de verzekeringsarchitecten van Belgische bedrijven, pakt uit met een nieuwe website. “Design en inhoud beantwoorden aan de uitdagingen waarvoor verzekeringsmakelaars vandaag staan: toegankelijkheid en klare taal”, zegt Bert Bouserie van ADD. ADD kreeg tijdens het volledige traject ondersteuning van communicatiebureau RCA Group.
“Onze visie is Belgische bedrijven bewust te maken van welke risico’s ze dagelijks lopen. Daarom is de website opgevat als een grote kennisbank”, zegt Bouserie. “Ondernemingen vinden er eenvoudig informatie over mogelijke bedrijfsrisico’s en hoe ze die het best aanpakken. Tegelijkertijd kleeft de website op elk ondernemingsrisico een gezicht. Bedrijven communiceren via één klik met de specialist die ze nodig hebben.”
“De sector van ondernemingsmakelaars moet zich dringend heruitvinden”, zegt Paul Marck, technisch directeur bij ADD. “Makelaars moeten bedrijven helder en toegankelijk advies geven. Met andere woorden: een duidelijke communicatie over welke risico’s wel of niet verzekerd zijn, maar evenzeer over welke risico’s niet hoeven verzekerd te worden. Pas dan ondersteunen makelaars bedrijven écht bij het beschermen van de continuïteit van hun onderneming.”
De nieuwe site van ADD kreeg tien functies, waaronder een eenvoudige zoekfunctie over bedrijfsrisico’s en verzekeringsproducten, een overzicht van welke verzekeringsmaatschappijen welke verzekeringsproducten aanbieden, rechtstreeks toegang tot eigen verzekeringsdossier via de applicatie ADD Connect, persoonlijk contact met specialisten over specifieke risico’s, Modeldocumenten om schade aan te geven.
Op de site kunnen ondernemers e-boekjes en brochures die downloaden die bijdragen tot de bewustwording van bedrijfsrisico’s en online inschrijven voor nieuws over bedrijfsrisico’s.