De winkelketen Inno is al bijna 127 jaar een integraal onderdeel van het retaillandschap van alle grote Belgische steden en is daarmee al generaties lang een bondgenoot van de Belgen in hun dagelijks leven. Als toonaangevend Belgisch merk staat Inno bekend om zijn loyale, voortdurend groeiende klantenbestand. Sinds het voorjaar van 2021 heeft de winkel ook een niche voor zichzelf gecreëerd op de Belgische online retailmarkt met inno.be. Maar ook de fysieke winkels zijn er nog voor de klanten. Sterker nog, die winkels worden beetje bij beetje allemaal vernieuwd.
“De geleidelijke verbouwing van onze warenhuizen is onderdeel van de strategische herpositionering van Inno”, vertelt Armin Devender, CEO van Inno. “Onze duidelijke positionering op het luxeniveau in de parfumeriesector wordt aangevuld met premium mode- en mainstreammerken in de gebieden waar de klant ze wil. We zijn erg blij dat we nu ook onze eigen merken kunnen aanbieden. Dankzij onze nieuwe eigenaren en de steun van Åhléns kunnen we deze leemte in ons productassortiment opvullen. Na de uitstekende resultaten van de afgelopen jaren verwachten we ook gunstige uitkomsten voor het onlangs afgesloten boekjaar.”
Het vernieuwde Inno warenhuis in Woluwe biedt de ultieme winkelervaring, door een eigentijdse look en feel te combineren met een chique en stijlvol design, terwijl een ontspannen sfeer behouden blijft. Dit is deels te danken aan het trendy, warme interieur, waardoor shoppers zich direct thuis voelen. “De architectuur en de inrichting van de winkel versterken de beleving met digitale schermen in de hele winkel die onze shoppers begeleiden en inspireren terwijl ze hun weg vinden in INNO Woluwe”, aldus Elly Zwinnen, Merchandise – Marketing Directeur bij Inno.
Inno optimaliseert zijn nieuwe winkelconcept bij elke verbouwing. Nadat shoppers aangaven dat ze de eerder gerenoveerde warenhuizen gemakkelijker vonden om te navigeren en dat ze de zithoeken prettig vonden, is Inno in zijn winkel in Woluwe nog verder gegaan en heeft het een nog modernere en luxueuzere uitstraling en meer comfort gecreëerd.
Digitale bewegwijzering
Shoppers zullen de gezellige zitplekken en de digitale schermen in de winkel waarderen. Deze vergemakkelijken de navigatie in de winkel en begeleiden shoppers terwijl ze door het warenhuis lopen. Klanten bewegen zich nu naadloos tussen afdelingen, geholpen door schermen die als digitale gidsen dienen.
Nieuwe winkelindeling, nieuwe merken
Elke afdeling heeft zijn eigen sfeer en karakter, met onder andere zitgelegenheid en planten. Naast de renovatie heeft ook de indeling van het warenhuis een grote metamorfose ondergaan. Sommige afdelingen zijn aanzienlijk uitgebreid, terwijl andere naar een andere verdieping zijn verhuisd.
De lingerieafdeling bevindt zich nu op de eerste verdieping, naast de damesmode, zodat vrouwen alles wat ze nodig hebben op één verdieping kunnen vinden. De afdeling herenoverhemden is verhuisd naar de tweede verdieping – naast alle herenmodemerken – waardoor er extra ruimte is ontstaan voor de beautyafdeling op de begane grond. Ook op de begane grond bevinden zich de sieraden-, schoenen- en tassenafdelingen.
Meer dan 40 nieuwe merken versterken de premium aantrekkingskracht van INNO Woluwe, waaronder Hugo Boss in de damesafdeling en Hackett en Calvin Klein Jeans in de herenafdeling. De juwelenafdeling is nog oogverblindender geworden dankzij merken als Diamanti per Tutti en My Jewellery. De tassenafdeling is ten slotte overgestapt naar een meer high-end positionering, met onder andere Pinko, Coccinelle, Kurt Geiger en Cabaïa.
Schoonheid, het vlaggenschip van het warenhuis
De beautyafdeling voegt een extra laag glamour en verfijning toe aan de premium aantrekkingskracht van het warenhuis. De beauty- en parfumafdeling van Inno richt zich duidelijk op het luxesegment, met fantastische hoeken van high-end beautymerken. Ook in Woluwe werd deze afdeling aanzienlijk uitgebreid, want Kiko opende er zijn eerste shop-in-shopervaring in een warenhuis, een wereldprimeur.