Onlyhumans bloeide op als een digitaal bedrijf, gespecialiseerd in performance en creatieve contentmarketing. Later versterkten ze zich in brand identity design door een fusie met de branding specialisten van Today. Vorig jaar fuseerden ze met webdevelopmentbureau Code d’Or en de employer branding-experts van Fantastic, beiden uit Gent. “De fusie met mortierbrigade past naadloos in deze ambitieuze groeistrategie, met als uiteindelijk doel onze klanten een zo breed mogelijk scala aan gespecialiseerde diensten te bieden”, luidt het op sociale media.
“Historisch moment”
CEO Jens Mortier van Mortierbrigade: ‘we hebben een ijzersterke reputatie opgebouwd met onze creativiteit. Daar komen onze klanten voor. Maar creativiteit op zich is tegenwoordig niet genoeg. Creativiteit moet slim worden omgezet naar en opgemaakt in alle verschillende media. We zijn geëvolueerd tot creatieve adviseurs voor onze klanten op het gebied van zaken en media. Daarom waren we al een tijdje op zoek naar een toekomstgerichte oplossing om onze klanten te helpen, zonder afstand te doen van onszelf en onze bedrijfscultuur. Op ons kantoor in Brussel zullen we blijven doen waar we goed in zijn. Maar vanaf nu kunnen wij, evenals onze klanten, rekenen op de zeer diverse expertises van de groep als geheel wanneer dat nodig wordt geacht en vice versa. Dit is het historische moment waarop voor het eerst een Belgisch onafhankelijk creatief alternatief voor de grote netwerken ontstaat”, zegt Mortier.
140 personeelsleden
De familiefoto toont nu 140 zeer getalenteerde mensen, verspreid over de kantoren in Antwerpen, Mechelen, Gent en nu ook Brussel. Private equity fonds Vectis tekent voor de actieve groeistrategie. Het huidige management van de mortierbrigade zal ook investeren en deelnemen aan dit nieuwe verhaal en zal toetreden tot het management van Onlyhumans.
Over de financiële details van de transactie is niet gecommuniceerd.