De samenwerking met externe online marktplaatsen zorgde volgens C&A niet voor de verwachte winstmarges. Daarom gaat de retailer zich nu toeleggen op het vertserken en uitbouwen van eigen digitale kanalen. Ook hun lidmaatschapsprogramma zal verder uitgebreid worden om langdurige klantenrelaties op te bouwen en te behouden. Het ‘C&A For You’-programma kende volgens Wim Blaauw, chief digital and transformation officer bij het bedrijf, al een succesvolle start. “Met bijna vier miljoen leden in heel Europa geloven we sterk in het groeitraject dat voor ons ligt. We zijn er van overtuigd dat we potentieel hebben om onze digitale business te moderniseren, te vereenvoudigen en te laten groeien.”
Momenteel vinden er gesprekken plaats met Amazon, Zalando en Wehkamp over een gecontroleerde afsluiting van de samenwerking.
In 2008 sloot C&A een akkoord met Wehkamp voor de verkoop van hun kledij. In 2022 volgden ook samenwerkingen met Zalando en Amazon. Het doel was altijd om op die manier een klantenbestand op te bouwen die naar de online kanalen en fysieke winkels van C&A zouden komen. De resultaten van de samenwerkingen bleken “niet bevredigend”. Daarom koos de retailer ervoor om ze stop te zetten.