online app

Mobly biedt reiziger alternatief voor traditionele pechbijstandspolis

LEUVEN/HALLE/VILVOORDE/ANTWERPEN – Het bedrijf Mobly heeft een nieuwe app gelanceerd voor wie met de wagen op vakantie naar het buitenland trekt. Met Mobly Go kan je via je smartphone tijdelijk pechbijstand vragen. De start-up biedt daarmee een flexibel alternatief voor traditionele pechbijstandsverzekeringen. 

De auto blijft het populairste voertuig voor de Belg om naar het buitenland op vakantie te gaan. Wie dat graag met een gerust hart doet, sluit daarbij de nodige pechbijstand voor af. Gerrit Nollet, CEO Mobly: “Maar bij traditionele verzekeringsmaatschappijen zit je vaak vast aan jaarcontracten”, zegt Nollet. “Bovendien haalden we uit een marktonderzoek van Profacts vorig jaar een interessante bevinding: 58 procent van de Belgen die jaarlijks voor pechbijstand betaalt, heeft nog nooit pech gehad. Dat spoorde ons aan om een flexibel alternatief op de markt te brengen.”

Dagprijs van een brood 

Via Mobly Go kan pechbijstand tijdelijk voor de periode van de buitenlandse trip worden aangevraagd, tot net voor het vertrek en aan de prijs van 2,5 euro per dag. “Wat het probleem ook is, Mobly zal altijd eerst je wagen ter plekke trachten te repareren. Lukt dat niet, dan wordt de auto getakeld naar een garage in de buurt. Blijkt de herstelling even te duren, dan regelen we tot 5 dagen een vervangwagen in het buitenland.”