medialaan persgroep

Medialaan lanceert twee nieuwe radiozenders

Medialaan lanceert met radiozender Joe twee nieuwe themazenders die online, via de applicatie en via DAB+ te beluisteren zijn.

De ochtendshow van radiozender JOE zal voortaan op drie verschillende radiozenders te horen zijn. De presentatoren en onderwerpen zullen identiek zijn, maar de muziek verschilt. Medialaan wil zo  inspelen op de veranderde gewoontes van het jongere publiek dat nu vaker digitaal en on demand luistert.

Technisch hoogstandje

Op de twee nieuwe themazenders van het radiostation krijgen luisteraars 70’s of 80’s muziek te horen. Maar tegelijkertijd blijven de ochtendshows en de nieuws- en weerupdates identiek aan de hoofdzender. De muziek is volledig aangepast aan het muziekprofiel van de nieuwe zenders terwijl de verkeersbulletins, de nieuwsflashes en de gesprekken en telefoontjes apart worden opgenomen. Daarna volgt er gesofisticeerd knip-en plakwerk. “Een technisch hoogstandje omdat de luisteraar op geen enkel ogenblik mag horen dat er in de show geknipt en geplakt wordt,” klinkt het bij Medialaan.

Themaradio

Medialaan wil met het project ook inspelen op de toenemende vraag van radioluisteraars naar themazenders die een specifiek genre aanbieden maar tegelijk ook op de hoogte willen gehouden worden van wat er in de wereld gebeurt. “Dit nieuwe project opent heel wat mogelijkheden” zegt An Caers, directeur Radio bij Joe en Qmusic. “Nu we programma-inhoud van muziek kunnen scheiden zijn de mogelijkheden haast eindeloos. Misschien is het in de toekomst zelfs mogelijk om luisteraars zelf hun muziek te laten kiezen uit eigen afspeellijsten van diensten zoals Spotify.”