DILBEEK – Het bedrijf Mediagenix, gespecialiseerd in geïntegreerde beheersoftware voor televisiestations, telco’s en platformoperatoren, heeft Fabrice Maquignon aangesteld als nieuwe CEO. Zijn voorganger, Dirk Debraekeleer, legt zich voortaan toe op de te volgen strategie.
Het wereldwijde medialandschap ontwikkelt zich razendsnel. Mediagenix speelt op deze veranderingen in en voert enkele wijzigingen door in het management om de verdere groei als wereldspeler te stimuleren. Tegelijkertijd anticipeert het
geavanceerde platform What’s On al op de nieuwe realiteit in de internationale media-industrie.
Carrière
Sinds vorige week is Fabrice Maquignon de nieuwe CEO van Mediagenix. Fabrice komt over van Transwide & Teleroute – onderdeel van de Alpega Group -waar hij 13 jaar CEO was. Fabrice heeft grondig inzicht in internationale expansie, de digitalisering van de supply chain en de wereld van SaaS. Dankzij zijn expertise kan Mediagenix groeien als een wereldwijde speler in de media-industrie.
Dirk Debraekeleer
Gewezen CEO Dirk Debraekeleer wordt voorzitter van de raad van bestuur, een taak die hij overneemt van Bruno Denys, die referentie-aandeelhouder en lid van de raad van bestuur blijft. Als voorzitter zal Dirk Debraekeleer zich meer concentreren op de strategische uitdagingen en partnerships en zal hij nauw samenwerken met de raad van bestuur en de nieuwe CEO.
Volgende fase
Fabrice Maquignon: “Toen ik het Mediagenix-team ontmoette, was ik onder de indruk van de marktpositie die What’s On vandaag al heeft bereikt, door de sterke klantgerichte aanpak en de empowermentcultuur van de medewerkers. Ik ben verheugd om bij Mediagenix te kunnen starten in een periode van ingrijpende veranderingen in de media-industrie. Ik zal mijn ervaring met internationale businessontwikkeling, procesdigitalisering en SaaS benutten om Mediagenix naar de volgende fase te leiden”, zegt Maquignon.