1575406657587 2 Fabrice Maquignon.

MediaGeniX haalt investeerder aan boord

DILBEEK -  MediaGeniX, een bedrijf dat gespecialiseerd is in de ontwikkeling en implementatie van broadcastmanagementsystemen, heeft met Sofindev een nieuwe investeerder aan boord gehaald. Het extra kapitaal moet de internationale groeistrategie van het bedrijf verder mogelijk maken.

MediaGeniX ontwikkelt en implementeert WHATS’ON, een geavanceerd platform voor het beheer en de programmatie van radio-, tv- en onlinecontentkanalen, en het orkestreren van de content supply chain. Het bedrijf stelt klanten op alle continenten in staat een mix van Over-the-top (content van een derde partij wordt rechtstreeks doorgezonden naar de eindgebruiker), Video On Demand en lineaire business te runnen. MediaGeniX is actief op alle continenten en zet 250 medewerkers aan de slag in Europa, Amerika en Azië.

Investeerder

Om de verdere mondiale groei en de innovatieve initiatieven te versterken haalt MediaGeniX investeerder Sofindev aan boord. Sofindev is niet de eerste de beste: de investeerder is gespecialiseerd in buy-out en groeikapitaal voor kleine en middelgrote bedrijven in de Benelux. Het fonds werd in 1991 opgericht door Sofina en Colruyt, Sinds een tijdje functioneert Sofindev onafhankelijk en heeft het zich omringd met een breder aantal gerespecteerde familiale en (internationale) institutionele investeerders. De Sofindev fondsen hebben meer dan 250 miljoen euro kapitaal geïnvesteerd in zo’n 50 kleine en middelgrote bedrijven. Sofindev zal bij MediaGeniX de krachten bundelen met de huidige meerderheidsaandeelhouder Deparco van Bruno Denys en familie.

Nieuwe CEO 

Eerder dit jaar stelde MediaGeniX Fabrice Maquignon aan als de nieuwe CEO die het bedrijf moet laten doorbreken als mature wereldspeler. “Door een partnerschap aan te gaan met Sofindev haalt MediaGeniX een investeerder aan boord die de kennis in huis heeft om ons te helpen de juiste strategische keuzes te maken en bedrijfsmaturiteit te bereiken op wereldschaal. In de snel veranderende mondiale media-industrie moeten onze klanten het beheer van hun hele Content Supply Chain versterken. Dit om een antwoord te bieden aan meer gerichte doelpublieken, de verschuivingen in verdienmodellen, en de toegenomen complexiteit van hun operaties. Ons platform WHATS’ON orkestreert de closed-loop Content Supply Chain, hetgeen de automatisering van hun back office aandrijft en ook voor belangrijke efficiëntieverbeteringen zorgt vanaf de acquisitie en het beheer van rechten, over planning en programmatie van verschillende kanalen tot publicatie en slimme analyses. Tot onze internationale klanten behoren onder andere BBC, DAZN, Disney+, ViacomCBS en sinds kort ook France Télévisions”, zegt Maquignon.

Hoeveel centen Sofindev inbrengt wordt niet gecommuniceerd.