De moderne communicatiemedia braken een massa data uit waarmee we het consumentengedrag kunnen analyseren. In het verleden hadden we helemaal geen data, we hadden helemaal geen richtingaanwijzers. Vandaag komt het er in de moderne marketing echter op aan om niet te verdrinken in al die data. We moeten onze focus scherp stellen.
Professor Thorsten Strauss is de keynote speaker op het marketingcongres van Made in Antwerpen live. Hij werkte verscheidene jaren in de moderne marketingwereld en deed zo flink wat ervaring op vooraleer hij een academische carrière inzette. In dit opzicht kent hij de kracht en de zwakte van beide werelden.
Thorsten Strauss is vandaag marketing directeur van de Antwerp Management School waar hij doceert als adjunct professor. Hij geeft ook gastcolleges aan de Universiteit Antwerpen waar hij in 2013 uitgeroepen werd tot “professor van het jaar.”
In zijn keynote speech wil professor Thorsten met elementen uit het verleden de hedendaagse ontwikkelingen proberen te laten begrijpen. Hij zal enkele goeroes belichten, aanduiden waar de uitdagingen van vandaag liggen en welke trends ons in de toekomst naar nieuwe marketingtoepassingen zullen leiden.
Tijdens het congres zullen verscheidene sprekers inpikken op die thematiek en hun eigen ervaringen aanbrengen: Alain Indria van Lombardia, Luc Arnouts van het Antwerpse Havenbedrijf, Hans Van de Venster van Manna Foods, Jorik Rombouts van Rombouts Holding en Jeroen Van Camp van Coolblue. (Marc Balduyck)
Het congres vindt plaats op 3 juni in The Shop (omgeving het Eilandje) in Antwerpen. Inschrijven kan via de site.