1

Make-over van 4,5 miljoen voor Delhaize Kessel-Lo

LEUVEN - Na een volledige renovatie is de Delhaize supermarkt van Kessel-Lo opnieuw klaar om haar klanten te ontvangen. Op 3 weken tijd kreeg de hele winkel een make-over. Bij de inrichting wordt afgestapt van de klassieke indeling, ten voordele van een gloednieuw winkelconcept waarbij de nadruk ligt op een vlotte en efficiënte doorstroming, innovatie en inspiratie. Met de make-over is een investering van 4,5 miljoen euro gemoeid. 

“Het gamma is uitgebreid, onze bakkerij en slagerij werken volgens een nieuw concept en met het nieuwe assortiment delicatessen van Mr. Georges en een nieuwe saladbar leggen we nog meer de focus op gezondheid en lekker eten”, zegt Store Manager David Vandael.

Gewijzigd winkelparcours 

In de vernieuwde Delhaize is het winkelparcours gewijzigd, waarbij klanten die enkel iets nodig hebben uit de To Go-afdeling meteen naar de quick scan kunnen. Er is een nieuwe slagerij met bediening en een nieuw gamma van Mr. Georges, ofwel een gamma van de beste lokale en zuiderse delicatessen zoals fijne vleeswaren, kazen en gerechten.

Bakkerijconcept

Voorts pakt de Delhaize uit met een nieuw bakkerijconcept. “Er is niet alleen de nieuwe look & feel van een echte artisanale bakkerij. Ook de pistolets, het stokbrood en de piccolo’s worden vanaf nu op een andere manier gebakken. In Kessel-Lo komt een splinternieuwe remrijskast waar het deeg eerst nog kan rijzen vooraleer het wordt gebakken. Een totaal nieuw concept voor Delhaize waardoor het brood extra knapperig wordt en nog lekkerder zal smaken”, zegt Vandael nog.

Speciale voedingsregimes

Omdat de vraag naar producten voor speciale voedingsregimes, zoals glutenvrije producten, in opmars is en gezondheid een prioriteit is bij Delhaize, werd het assortiment glutenvrije producten, van ontbijt tot dessert, uitgebreid en wordt het nu samen gepresenteerd met andere producten voor aangepaste voeding, zoals sportvoeding, dieetproducten, suikervrije producten, enz.

Duurzaamheid 

Ten slotte werd er ingezet op duurzaamheid. Er is ledverlichting, het gebouw wordt voortaan verwarmd met warmtepompen en Delhaize installeerde een nieuw ventilatiesysteem, koeling via CO², nieuwe vitrines met dubbel glas en een verdubbeling van het aantal parkeerplaatsen voor fietsen. Er worden ook speciale plaatsen voorzien voor bakfietsen.

76 personeelsleden

De nieuwe Delhaize zal 22.000 producten in de aanbieding hebben op een verkoopoppervlakte van 2.490 vierkante meter. In het warenhuis werken 76 mensen.