Meubel- en decoratieketen Maisons du Monde kiest voor SAS uit Tervuren om het gedrag van zijn klanten beter te begrijpen, te analyseren en zo hun cross-channel marketing te optimaliseren
Maisons du Monde heeft zestien Belgische winkels en een Luxemburgs filiaal. De keten heeft gekozen voor SAS, leverancier van analytische software, om hun customer intelligence platform te ontwikkelen.
Dit project zal Maisons du Monde in staat te stellen het gedrag van zijn klanten te analyseren en beter te begrijpen. Vanuit operationeel oogpunt is het de bedoeling om de uitwerking en targeting van cross-channel marketing campagnes te verbeteren.
Het Franse Maisons du Monde werd in 1996 opgericht en heeft ondertussen meer dan 250 winkels gevestigd in Frankrijk maar ook in België, Luxemburg, Italië, Spanje, Duitsland en Zwitserland. Ook de webwinkel draagt bij aan het succes van Maisons du Monde. Het bedrijf heeft vorig jaar een omzet gerealiseerd van 600 miljoen euro. Het succes van het merk kan verklaard worden door het uniek concept “Multi-stijl”: de collectie telt meer dan negenduizend producten in uiteenlopende stijlen aan democratische prijzen. Tachtig procent van de exclusieve creaties wordt ontworpen door een intern ontwerpbureau dat voortdurend inspeelt en anticipeert op de huidige en toekomstige trends.
Maisons du Monde zal werken met SAS Office Analytics voor KMO’s.