In mei lanceerde onze moedermaatschappij de nieuwe Made In-website en huisstijl en dat had zo zijn gevolgen. Nooit eerder bereikte Made In zo veel lezers als dit jaar. Gemiddeld lokten we bijna een miljoen bezoekers (950.000 om precies te zijn) naar onze website. Als regio is Made In Vlaams-Brabant goed voor zo’n 115.000 van die bezoekers. Dat is goed voor zo’n 275.000 pageviews voor de Vlaams-Brabant, en maar liefst 3,7 miljoen over alle regio’s heen.
Ook op sociale media kende Made In grote groei. Het afgelopen jaar mochten we 30.000 nieuwe volgers verwelkomen op verschillende platforms, wat het totaal op 146.543 volgers brengt. Made In Vlaams-Brabant telt intussen zo’n 7.415 volgers, het gros daarvan via LinkedIn, waar 4.078 mensen dagelijks ons nieuws lezen. Ook via Facebook (3.023) en X (314) bereiken we intussen een mooi aantal lezers.
Twee winnaars
Dit jaar reikten we ook twee awards uit. In maart verkozen we, naar aanleiding van Wereldvrouwendag, de Strafste Onderneemster van Mechelen. Dit jaar mocht Mieke Nieuwdorp van Engage4 die titel in ontvangst nemen.
Lees ook: Mieke Nieuwdorp is Strafste onderneemster van Vlaams-Brabant
In het najaar lanceerden we ook onze eigen Made In-awards, waarmee we lokale producten en hun producenten in de kijker zetten. De mosterd van De Ster ging op 21 november met de titel ‘Het Product van Vlaams-Brabant’ aan de haal. Het familiebedrijf uit Lubbeek wist het publiek te overtuigen met zijn authentieke mosterd.
Lees ook: Mosterd van mosterdmakerij De Ster uitgeroepen tot ‘Hét Product van Vlaams-Brabant’: “Wij bewijzen dat iets niet gecompliceerd moet zijn om goed te zijn”
Helaas moesten we ook dit jaar afscheid nemen van enkele straffe ondernemers uit de regio. Felix Claus, Koen Segers, Tom Van Orshoven, Paul-Emmanuel Janssen, Karim Slaoui, Aldo Vastapane en Jef Verschoren verlieten ons dit jaar.