Lunch Garden zocht tijdens de lockdown nieuwe opportuniteiten om meteen van bij de volledige heropening van de horeca uit te kunnen pakken met een versterkt aanbod. De restaurantketen wil daarmee inspelen op de nieuwe gewoontes bij haar klanten.
Traiteurdienst
“Heel wat mensen genieten ervan om bijvoorbeeld op vrijdagavond niet te hoeven koken”, zegt CEO Ann Biebuyck van Lunch Garden. “Maar om iets lekkers af te halen en gezellig thuis met het hele gezin te eten. Dat kan voortaan ook met onze traiteurdienst. We bieden vol-au-vent of stoofvlees aan in familieporties, om thuis op te warmen. Klanten krijgen zo de flexibiliteit om voor de gezelligheid van onze restaurants te kiezen of om één van hun favoriete Lunch Garden-gerechten thuis eenvoudig en snel op tafel te zetten.”
Home delivery en takeaway
Om haar maaltijden tot bij meer klanten te brengen, sloot Lunch Garden een partnership met maaltijdkoerier Deliveroo. Daarnaast ontwikkelde het “Ord’r”, een applicatie voor smartphones die klanten de mogelijkheid biedt om gerechten af te halen.
Meer kwaliteit en ruimer aanbod
Voorts werkte Lunch Garden aan de kwaliteit van de maaltijden door extra in te zetten op Belgische producten. “Lunch Garden kiest resoluut voor een lokaal anker door voor plaatselijke leveranciers te kiezen, een bewuste strategie. Aan de competitieve prijzen die de klanten van Lunch Garden gewoon zijn, wordt niet geraakt”, aldus nog Biebuyck. Ook het aanbod is uitgebreider. Voortaan focust Lunch Garden ook op vegetarische gerechten en bereiden de koks tapa’s en warme huisgemaakte desserts. De nieuwe ontbijtformule past in een box.
Lunchgarden Academy
Lunch Garden zet ook nog meer in op de sfeer en klantvriendelijkheid in haar restaurants. Binnen het vernieuwde managementteam werd dan ook Lunch Garden Academy opgericht. Die zal (nieuwe) medewerkers de mogelijkheid bieden om opleidingen te volgen, om nog beter vertrouwd te raken met de waarden en systemen van de restaurantketen.