1

Lunch Garden pakt uitdagingen aan met verregaande digitalisering

DIEST/TIENEN/TERNAT/BIERBEEK - Restaurantketen Lunch Garden zet met haar strategisch groeiplan 2025 resoluut in op digitalisering. Met de uitrol van een digitaal transformatieproject wil Lunch Garden haar bedrijfsprocessen optimaliseren en de klantenervaring naar een nieuw niveau tillen. Het gaat daarvoor in zee met softwarebedrijf SAP en SAP Partner Ctac.

“IT is één van de belangrijkste factoren om onze groeistrategie, waarin de klant nog meer centraal staat, vorm te geven. De klant van vandaag én morgen wil op verschillende manieren een Lunch Garden-beleving kunnen ervaren: in het restaurant, maar ook via verschillende tools zoals de bestelapp”, gaat Ann Biebuyck, CEO van Lunch Garden, van start. “We willen Lunch Garden klaarstomen voor de toekomst, op korte en middellange termijn.”

Uitdagingen

Eén van de grootste uitdagingen bij Lunch Garden op IT-vlak is het manuele en repetitieve werk. Daarnaast is het huidige ERP-systeem beperkt en vormt de afwezigheid van real-time inzicht in gegevens een belangrijke hinderpaal. Het systeem biedt ook weinig mogelijkheden om andere tools en programma’s te connecteren. Dankzij de juiste investeringen in IT-infrastructuur, kan de grootste restaurantketen van België de huidige uitdagingen het hoofd bieden en sneller schakelen om zo de juiste beslissingen te nemen.

Resultaten

De resultaten die Lunch Garden – op korte en middellange termijn – met dit digitale transformatieproject wil bereiken, werden duidelijk vastgelegd. Bedrijfsprocessen zullen verder geoptimaliseerd worden, cruciale financiële processen zullen geautomatiseerd worden, de maandelijkse afsluiting zal versneld worden en er zal een basis voor een gecentraliseerd databeheer gelegd worden.

SAP en SAP Ctac

Voor de realisatie van dit plan werkt Lunch Garden samen met SAP en SAP Partner Ctac. “Het was meteen een perfecte match. Van bij de start bleek dat het aspect van open feedback bij alle partijen hoog op de agenda stond. Een essentieel element om verwachtingen en ‘deliverables’ goed op elkaar te kunnen afstemmen”, zegt Frederik Depovere, Managing Director Ctac België.