Jean-Baptiste Dalle heeft een uitgebreid track record in marketing en strategie, met name binnen de divisie consumentenproducten (CPD). Zijn verhaal bij L’Oréal Groupe begon in 1996 in de Verenigde Staten, waar hij het marketingteam van L’Oréal Paris vervoegde. Daarna bekleedde hij verschillende leidinggevende functies binnen de Groupe, onder andere binnen CPD in Frankrijk, Spanje en Latijns-Amerika. In zijn laatste rol was Jean-Baptiste hoofd Emerging Markets van CPD.
Ook Nederland is niet nieuw voor hem: na eerder al vijf jaar bij L’Oréal Nederland als General Manager binnen CPD, maakt Jean-Baptiste nu de cirkel rond door de L’Oréal Benelux hub te leiden.
Beautymarkt verder ontwikkelen
“Ik kijk echt uit naar deze nieuwe uitdaging en om samen te werken met de Benelux-teams. Deze markten hebben een enorm groeipotentieel en ik kan niet wachten om L’Oréal Benelux naar verdere successen te leiden”, zegt een enthousiaste Jean-Baptiste Dalle. “Mijn missie is om de beautymarkt verder te ontwikkelen met sterke, duurzame innovaties. We willen voorzien in de beauty-behoeften van iedereen, ongeacht leeftijd of geslacht.”
“L’Oréal Groupe zit in mijn DNA. Ik hou van onze cultuur: de diversiteit en ondernemersgeest, de digitale mindset en vooral de toewijding aan duurzaamheid. Ik ben blij om terug te zijn in de Benelux. In Nederland, waar L’Oréal de beautymarkt aan het ontwikkelen en verfijnen is. En natuurlijk België – onze merken zijn hier diepgeworteld en een van onze meest innovatieve fabrieken ligt in Libramont”, dixit de nieuwe Country Manager.