Living Tomorrow in Vilvoorde organiseerde het eerste Horeca of the Future-evenement, met een update vanuit de overheid, captains of industry en vakmensen.
De horeca staat voor grote uitdagingen. Denk maar aan nieuwe regelgevingen, een wijzigend landschap of de black box. Living Tomorrow wil hier op een positieve manier mee omgaan en de horeca informeren zodat ze toch een mooie toekomst tegemoet kunnen gaan.
Het Horeca of the Future-platform kwam tot stand onder leiding van Patrick Aertsen, COO van Living Tomorrow. “Uit ervaring weet ik met welke problemen de horecasector te kampen heeft”, zegt Aertsen. “Met dit platform willen we de sector sensibiliseren, informeren, maar vooral inspireren. Living Tomorrow wil met de partners een voortrekkersrol spelen, waar de sector opleidingen kan volgen en innovatie in de sector aan het werk kan zien. We beweren niet dat we de toekomst kunnen voorspellen, maar we kunnen ze wel samen bedenken.”
Voorafgaand aan dit evenement organiseerde Living Tomorrow samen met haar partners visiemeetings om na te denken over de horeca van de toekomst. Ze onderzochten verschillende studies en tendensen en gingen op zoek naar verschillende manieren om in te spelen op veranderende consumententrends.
“De verzameling van deze kennis en knowhow hebben we nu gepresenteerd op het eerste Horeca of the Future-evenement”, zegt Aertsen. Met onder meer Bart Tommelein (staatssecretaris), Axel Vuylsteke (AB Inbev), Stefanie Castellano (Securex) en Francis Debeuckelaere (Bacardi-Martini) als gastsprekers, kregen de aanwezigen een veelomvattend en genuanceerd beeld over de horeca van de toekomst.
“Dit evenement is nog maar het begin van het Horeca of the Future-platform”, zegt Aertsen. “De horecasector zit niet stil en volgende week vindt alweer een volgende visiemeeting plaats. Dankzij de verschillende participanten zal het project innovatie, creativiteit en synergie blijven stimuleren tussen bedrijven, overheden, onderzoekscentra en eindgebruikers.”
Living Tomorrow is steeds op zoek naar nieuwe partners om mee te bouwen aan onze toekomst. “Bedrijven of horecazaken die met innovatieve concepten bezig zijn en dit met ons willen delen, kunnen ons contacteren en dan willen wij hen graag toevoegen aan de werkgroep, zodat Living Tomorrow aan Horeca of the Future een optimale invulling kan geven,” zegt Kaat Vanrenterghem, marketing- en communicatieverantwoordelijke bij Living Tomorrow.