Twintig non-profitorganisaties kregen afgelopen zomer de kans om zich op de backcover van De Standaard voor te stellen. Uit die inzendingen koos het brede publiek de advertentie – of de organisatie – die hen het meeste aansprak. Het campagnebeeld dat het Leuvense communicatiebureau Xpair creëerde voor de Vlaamse Parkinson Liga kon rekenen op de meeste stemmen, ruim voor de Kringwinkel en SOS Kinderdorpen.
LEES OOK. Leuvens communicatiebureau genomineerd voor Solidariteitsprijs 2022 voor parkinson-campagne
Annick Hirschböck (Vlaamse Parkinson Liga) is bijzonder opgetogen met de publieksprijs. “Dat zoveel mensen hun stem voor ons lieten horen, geeft een geweldige energie.” Over de missie van de Liga zegt ze: “Wij zijn een ledenvereniging van lotgenoten. Samen zorgen we ervoor dat mensen met de ziekte van Parkinson alle kansen krijgen op een kwaliteitsvol leven. Bij ons ben je aan het juiste adres voor betrouwbare en verstaanbare informatie, een babbel met ervaringsdeskundigen of allerlei activiteiten. We stimuleren grensverleggend wetenschappelijk onderzoek in de hoop op een betere controle van de symptomen of, beter nog, een wereld zonder Parkinson.”