2020-08-09 (1)

Leuvense marketeers halen Antwerpse sectorgenoot binnen

HERENT/LEUVEN – Het Herentse marketingbureau Thau Benelux  heeft het Antwerpse People At The Point of Purchase BV (kortweg P3) overgenomen. De investering, de kennis en het netwerk van P3 gaan Thau Benelux helpen het ambitieuze businessplan te realiseren en de ingezette groei voort te zetten. Die groei komt vooral uit retail dienstverlening, operationele innovatie en ondernemerschap: bestaande en nieuwe klanten worden geholpen bij het realiseren van hún merkactiviteiten op de winkelvloer.

Bart Debaveye en Miguel Van Hellemont, voormalige eigenaars van P3,  verlaten na een korte integratieperiode het bedrijf. Christian Peeters blijft hoofdaandeelhouder in de groep en onderliggende entiteiten. Ann Van Rillaer (Finance) en Christophe Falempin (Sales) geven samen met Kevin Steeno (Services), Heidi Ronsmans (HR) en Kristof Liesenborghs (ICT) leiding aan de bedrijven. De overname heeft geen gevolgen voor de bedrijfsnaam P3 noch voor de werkgelegenheid op de site in Wommelgem.

Groeicurve realiseren 

Christian Peeters, CEO en hoofdaandeelhouder van Thau Benelux. “Thau Benelux is goed gepositioneerd om samen met P3 en onze andere operationele entiteiten de volgende groeicurve te realiseren”, zegt Peeters. “Wij zijn vastberaden om snel naar een onbreekbare eenheid te evolueren en aan onze klanten kwalitatieve diensten te leveren. De focus ligt bij de klanten en onze medewerkers, voor hen verandert er niets! Het ontwikkelingstraject en het dienstenaanbod zal zeer duidelijk en herkenbaar zijn. We gaan voor specialisatie, differentiatie, digitalisatie, duidelijke pricing en betrouwbare allianties.  Met Thau, Do It For Me en P3 beschikken we over talrijke troeven om de huidige marktevoluties van een antwoord te voorzien.”

Thau Benelux

Thau Benelux werd in 2004 opgericht en heeft zijn hoofdzetel aan de Rijweg in Herent. Het bedrijf is een operationeel marketing bureau. Het assortiment aan retail dienstverlening richt zich op marketing & event warehousing & logistics, instore & outdoor installaties, merchandising, winkelbouw, sales support, roadshows en events. Een Benelux klantenportefeuille van 90 actieve klanten situeert zich hoofdzakelijk in non-food en meer specifiek in DHZ en tuin.
Met het bedrijf Do It For Me worden er voor dezelfde retail klanten installatie diensten aangeboden bij particulieren thuis. De combinatie van winkel en thuis installaties voor dezelfde merken, draagt bij aan de uitdagende en snelgroeiende marktpositie van Thau Benelux.