Het Leuvense communicatiebureau Absoluut en Koen Helsen, ex-Marketing Director Cegeka en Vice-President Marketing Barco, lanceren samen een nieuw marketing consultancybureau: Lake Nimble. “Het bedrijf is een start-up met 75 jaar ervaring die ondernemingen helpt om sneller te zijn dan disruptie”, luidt het.
Het ecosysteem rond het Leuvense communicatiebureau Absoluut is uitgebreid met Lake Nimble. Lake Nimble formuleert samen met zijn klanten een antwoord op de talloze digitale marketinguitdagingen van vandaag. Hiermee is Lake Nimble ook het eerste “cagency” van het land, een nieuw type agentschap. De leiding is in handen van Koen Helsen, tot voor kort Marketing Director van Cegeka en voormalig Vice-President Marketing bij Barco. Medezaakvoerders zijn Ronny Schildermans en Joris Mateusen van Absoluut.
Van marketing tot sales
“Nimble: lenig, vlug, handig, snel in denken en handelen. Dat is ons devies”, stelt Koen Helsen. “Bij ons gaat het niet over de volgende campagne. Het gaat wel over hoe marketing kan bijdragen tot resultaat. Tot Sales. We werken met beslissers en hun marketingdepartementen die overtuigd zijn dat het vandaag anders moet dan gisteren. We staan zeer sterk in strategie en digitale transformatie, en combineren dit met een unieke creatieve visie”, aldus Helsen.
Remytoren
In het ecosysteem rond Absoluut zitten ook Absoluut Zulu, een digitaal en sociaal zusterbedrijf, de special operations unit Bridgeneers en het Goodcamp-project, een bootcamp van jong talent dat zich buigt over Generatie Z en HR. Lake Nimble huist net als Absoluut, Absoluut Zulu, Goodcamp en het Belgische kantoor van Bridgeneers in de Remytoren in Leuven.