Vanwege de sluiting van niet-essentiële winkels en naderende eindejaarsperiode, beleeft het online winkelen een ongekende populariteit. Thuisbezorging is de ultieme oplossing voor geschenken onder de kerstboom. Met als gevolg dat de traditionele logistieke bedrijven overspoeld worden door pakketten. “Levering onmogelijk door ongewone omstandigheden”, “uw pakket is afgezet in een afhaalpunt”, de postdiensten zijn nu al een overbelast.
Shippr kondigt haar beschikbaarheid aan voor alle detailhandelaars, e-commerces, distributeurs en postdiensten. Met de hulp van honderden bezorgers in de hoofdstad biedt de start-up een snelle en flexibele oplossing voor leveringen over heel België. Via het just-in-time principe vertrekken de leveringen vanuit fysieke winkels, voorraden en magazijnen, zonder tussenkomst van sorteercentra, en kunnen zowel in de vorm van multi-bestemmingsrondes als op aanvraag en expres worden uitgevoerd.
Hoe werkt het?
Transportaanvragen worden verwerkt via het webplatform van Shippr en behandeld door het team, van A tot Z. De communicatie met de ontvanger is transparant en de opvolging gebeurt in real time, met behulp van e-mails en sms’jes. De dienst vermijdt dus elk risico op verloren pakketten of gemiste leveringen.
Tevredenheid medewerkers
In de overtuiging dat de kwaliteit van haar diensten vooral afhangt van de tevredenheid van haar medewerkers, plaatst het bedrijf haar dienstverleners in het middelpunt van haar denken. De prijsstelling is dus eerlijk en rechtvaardig voor de bezorgers, die nauwkeurig worden geselecteerd voordat ze als ‘Shipper’ aangesteld worden.
Shippr
Shippr is een Brussels bedrijf dat in 2017 werd opgericht als digitaal platform gespecialiseerd in last mile delivery voor de B2B sector. Het bedrijf biedt transportoplossingen aan lokale handelaars, grootdistributie, webwinkels. De leveringsservice is op aanvraag om aan ieders dagelijkse transport behoeften te voldoen. Het bedrijf is momenteel actief in Brussel, Parijs en Rijsel en beheert duizenden leveringen per maand.