“Op dit moment is Lambiekland nog een concept maar we zijn klaar voor de volgende fase: de ontwikkeling van een digitaal contentplatform. Dat platform zal dienen als de digitale toegangspoort tot de wereld van de lambiek”, zegt gedeputeerde Gunther Coppens.
“Met Lambiekland willen we de Zennevallei en het Pajottenland op de kaart zetten als wereldwijd gegeerde bierbestemming. Het paradepaardje zijn uiteraard onze unieke lambiekbieren”, voegt Peter De Wilde, CEO van Toerisme Vlaams-Brabant er aan toe. “Lambiekland wordt dé digitale plek voor bierliefhebbers in binnen- en buitenland om hun reis naar onze regio te plannen. En we gaan hierbij verder dan louter bier want lambiek heeft ook te maken met cultuur, traditie en erfgoed. Dat de lambiekbieren zeer populair zijn, bewijzen onder meer de Toer de Geuze, de Maand van de Lambiek en het groeiend aantal brouwers en stekers.”
Toerisme Vlaams-Brabant zal de ontwikkeling van Lambiekland voor zijn rekening nemen, gevoed met imput van de brouwers zelf en de hele toeristische sector. “Lambiekland zal het Pajottenland en de Zennevallei als toeristische bestemming zeker versterken”, besluit Gunther Coppens. De kick off van Lambiekland werd afgelopen weekend gegeven in Belgian Beer World in Brussel.