Met de uitdaging wil Bordoni vooral mensen inspireren. “Ik wil niet bewijzen dat ik beter ben dan iemand anders, maar ik wil de wereld laten zien dat alles mogelijk is met hard werken, toewijding en doorzittingsvermogen”, zegt hij. Bordoni belandde als tiener op straat en bracht de nacht door in een leegstaand fabrieksgebouw. In 2017 richtte hij zijn eigen merk op en in 2020 verscheen hij in het televisieprogramma Jonge Wolven, een serie over jonge, succesvolle ondernemers. Intussen mag Bordoni namen zoals Jordan Belfort, beter bekend als The Wolf of Wallstreet, tot zijn vaste klanten rekenen.
Lees ook: Bordoni brengt kostuums op maat voor kinderen op de marktBordoni is zich naar eigen zeggen bewust van de uitdagingen en risico’s die de tocht met zich meeneemt. “Ik volgde een intensieve training en ik heb medische professionals geraadpleegd om er zeker van te zijn dat ik lichamelijk fit genoeg ben”, vertelt hij.
Het doel van zijn tocht is niet om records te breken, maar om anderen te inspireren. “Deze reis gaat niet alleen over mij, maar over de miljoenen mensen over de hele wereld die dromen hebben waarvan ze denken dat die onbereikbaar zijn”, zegt hij. “Ik hoop dat mijn reis gesprekken op gang zal brengen en mensen over de hele wereld zal inspireren om in zichzelf en hun mogelijkheden te geloven.”
Lees ook: Leuvense kostuumdesigner op rand van internationale doorbraakWaarom hij de berg in maatpak gaat beklimmen? “Zo draag ik een boodschap van individualiteit en zelfexpressie met me mee”, antwoordt hij.
Hij begint zijn tocht op 5 september en hoopt op 12 september de top te bereiken.