Woom gaat in zee met Team Lewis Woom gaat in zee met Team Lewis. Foto: RR

Kinderfietsenmerk Woom gaat in zee met PR- en marketingbureau TEAM LEWIS

Woom, een populair Oostenrijks kinderfietsenmerk, slaat de handen in elkaar met PR- en marketingbureau TEAM LEWIS om zijn PR-activiteiten in de Benelux te versterken.

Woom maakt lichte, kwalitatieve fietsen speciaal voor kinderen. Oprichters Marcus Ihlenfeld en Christian Bezdeka begonnen in 2013 in Wenen met het ontwikkelen van fietsen die perfect passen bij de afmetingen en behoeften van kinderen.

Woom’s fietsen zijn tot 40 procent lichter dan andere kinderfietsen, waardoor ze makkelijker te hanteren, tillen, draaien en rijden zijn.
Om de merkbekendheid in de Benelux te vergroten, koos Woom voor TEAM LEWIS als PR-partner. TEAM LEWIS zorgt voor het dagelijkse persbeheer, coördineert reviewprogramma’s en speelt in op actuele gebeurtenissen.

Proactieve aanpak

“We kijken ernaar uit om samen te werken met TEAM LEWIS Benelux. Dankzij hun sterke lokale expertise kunnen we effectiever met de media communiceren”, zegt Nicolas Christen, Sales en Marketing Manager Opportunity Markets Europe bij Woom. “TEAM LEWIS’ proactieve aanpak sluit perfect aan bij ons doel om de merkbekendheid te vergroten en mensen bewust te maken van het belang van de juiste fiets voor kinderen – veilig, licht, duurzaam en van topkwaliteit.”

“Het team blijft vooroplopen in de sector en speelt snel in op actuele gebeurtenissen, zodat we relevant en zichtbaar blijven. We zijn ervan overtuigd dat TEAM LEWIS ons zal helpen om ons merk en onze media-aanwezigheid te versterken en onze visie waar te maken: miljoenen kinderen inspireren om van fietsen te houden.”

Nieuwe standaarden in (kinder-)fietsindustrie

“Als marktleider in kinderfietsen is Woom een geweldige aanvulling op ons klantenbestand. Ons team heeft veel ervaring in de fietsindustrie, onder andere door ons werk met Gazelle, en we kijken ernaar uit die kennis voor Woom in te zetten”, vervolgt Evi Coune, Head of Campaigns bij TEAM LEWIS België. “Woom heeft het fietsen voor kinderen veranderd en nieuwe standaarden gezet met hun superlichte, ergonomische fietsen. We zijn enthousiast om dit verhaal te delen met de media in België, Nederland en Luxemburg.”