SipWell bottelt jaarlijks zo’n 25 miljoen liter water uit de eigen zes bronnen, die zich bevinden onder het hoofdkantoor in Londerzeel. Het bedrijf bestaat intussen bijna 30 jaar en heeft meer dan 40.000 waterfonteinen vermarkt. 80 procent van die installaties wordt geleverd aan bedrijven.
Particuliere markt
Nog voor de coronacrisis besloot SipWell een versnelling hoger te schakelen op de particuliere markt. Vandaag bestaat 20 procent van de SipWell-klanten uit gezinnen die thuis van vers, gekoeld water willen genieten. De coronacrisis maakte duidelijk dat SipWell er goed aan deed om de B2C-strategie verder uit te bouwen. Daarom heeft het bedrijf nu Joris Van Hoecke aan boord gehaald.
Digitale aanpak uitbreiden
Als e-commerce manager zal Joris de digitale aanpak van het bedrijf verder uitbouwen. Nadat hij in 2011 een eigen e-commerce (The Gentlemen’s Corner) oprichtte en nadien aan de slag ging bij onder andere de retailers LolaLiza en BeGummy, krijgt Joris bij SipWell de kans om de sterke B2C- en e-commerce-ambities waar te maken. “Ik hou van een hands-on mentaliteit waarbij je ondernemerschap kan tonen om plannen waar te maken”, zegt Joris Van Hoecke. “Bij SipWell krijg ik carte blanche om de visie van het bedrijf te concretiseren op vlak van e-commerce.”
Goede e-commercestrategie
Joris krijgt de taak om customer-first diensten en producten via de online kanalen van SipWell aan te bieden en digitaal een betere service te creëren. SipWell wil zijn B2C-klanten beter leren kennen om op die manier nog meer tegemoet te komen aan hun vragen. Een goede e-commercestrategie is hierbij onontbeerlijk.
Bij SipWell werken momenteel 170 mensen.