Eerder was Besteman verantwoordelijk voor de marketing en communicatie bij cybersecurity scale-up Zivver, betrokken bij de lancering van vacaturesite Indeed in de Benelux en werkte hij voor Accenture. Besteman startte zijn loopbaan – na een studie Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam (UvA) – als strateeg bij een aantal marketingbureaus.
“SAS is een sterk merk met een rijke historie en een duurzame blik op de toekomst”, zegt Besteman. “De manier waarop het bedrijf bijdraagt aan innovaties voor een duurzamere en betere wereld én de unieke bedrijfscultuur, spreken me enorm aan. Met de lancering van de nieuwe wereldwijde brandcampagne ‘Curiosity Forever’ eerder dit jaar, brengen we nieuwsgierigheid als kern van de SAS-cultuur en -waarden zowel intern als extern tot leven. Die nieuwsgierigheid is iets wat mij persoonlijk erg aantrok in SAS. Niet alleen omdat ik zelf enorm nieuwsgiering ben, ik geloof bovendien dat een goede dosis nieuwsgierigheid de kern vormt van menselijke vooruitgang. Ik ben dan ook gemotiveerd om de nieuwe, wereldwijde brand campagne ‘Curiosity Forever’ in de Benelux succesvol uit te rollen.”
SAS hoopt op korte termijn nog een aantal nieuwsgierige marketeers aan te trekken om het marketingteam verder uit te bouwen.