Met de overname van Jecobel uit Asse versterkt B-token haar positie op de Noord-Amerikaanse markt waar er heel wat vraag is naar jetons met foliedruk. “De activiteiten van Jecobel zijn een mooie aanvulling op ons bestaande gamma, zijnde digitale bedrukking van jetons”, zegt Nathalie Breugelmans, CEO van het Kempense B-token. Het machinepark van Jecobel zal geïntegreerd worden in de productie-infrastructuur van B-token.
Creatieve producten
De jetons van Jecobel worden bijvoorbeeld gebruikt als alternatief betaalmiddel, reclamedrager of als plastic muntje voor in winkelwagentjes. B-token is zinnens nieuwe en creatieve producten te ontwikkelen, waarbij de knowhow en expertise van Jecobel zal worden ingezet.
Andere afzetmarkten
Over de financiële details van de transactie is niet gecommuniceerd. Voor de klanten van Jecobel verandert er niets. Dat laat de directie van B-token weten. Door de crisis in de evenementensector lijdt B-token verliezen maar die zegt het bedrijf deels goed te maken in andere afzetmarkten zoals bijvoorbeeld supermarkten.
B-token bestaat 12 jaar.