Het koppel ontving woensdag de hoofdprijs op het podium. De pluimpapaver mag zich voortaan ‘Dé Toeristische Onderneming’ van Vlaams-Brabant noemen. “Een heel leuke ervaring”, glundert Jasmina. “We ontvingen de prijs van onderneming die uitblonk in digitale communicatie. Toen dacht ik niet dat we nog iets gingen winnen. Maar toen riepen we onze naam en kregen we de prijs van Saartje Vandendriessche.”
Acht jaar geleden namen Jasmina en Hans de Pluimpapaver over. Toen nog enkel een hotel, ondertussen ook een glamping. “Na de coronacrisis wouden we graag uitbreiden, maar in het gebouw was de capaciteit eigenlijk al bereikt”, zegt de eigenares. “Daarom keken we naar de boomgaard. In de zomer zetten we vier tenten met zoveel luxe als een hotelkamer.”
In de Pluimpapaver kunnen gasten terecht om “het Hageland te proeven en te ontdekken”, zoals hun slogan luidt. “De troef van het Hageland uitspelen is altijd al een evidentie geweest”, zegt Jasmina. “We wonen in een wandel- en fietsparadijs. Maar naast de natuur is er nog veel te beleven. We bieden ook cultuur aan en werken met streekproducten. Mensen zakken sneller af naar Limburg of West-Vlaanderen, maar veel van onze gasten zijn aangenaam verrast door het Hageland.”
De eigenaars kunnen nu hun jarenlange inzet bekronen met een prijs. “Heel fijn natuurlijk”, zegt Jasmina. “De prijzen zijn gestemd door het publiek en andere genomineerden. Die erkenning is erg fijn.” Het koppel zit ondertussen niet stil. “We zeggen altijd dat het dit jaar rustiger aan gaan doen, maar dat doen we bijna nooit”, lacht Jasmina. “Mijn man en ik vullen elkaar ook goed aan op dat vlak. Zo blijven we nieuwe dingen proberen met de Pluimpapaver.”