Op het Mobile World Congress in Barcelona ging Google deze week met de meeste aandacht lopen. Maar er is in de Catalaanse hoofdstad méér dan de Android-stand van Google. De Jamo Automator bijvoorbeeld, een nieuw product om mobiele apps automatisch te testen. Het werd ontwikkeld door Jamo Solutions uit Tienen.
“Wij zijn een bedrijf dat actief is sinds 2007. We stellen een tool ter beschikking om mobiele apps automatisch te testen”, zegt directeur Jacques Wouters. “We richten ons op de wereldwijde markt, met bedrijven uit verschillende sectoren.”
Het product dat Jamo Solutions een doorbraak bezorgde, is M-eux Test. Die software zorgt voor automatische testen van mobiele applicaties. De acties van de eindgebruiker kunnen opnieuw afgespeeld worden op mobiele toestellen.
De software van Jamo Solutions wordt onder meer gebruikt door Lidl in Duitsland, Orange in Frankrijk, BankWest in Australië, Coca Cola Hellenic in Bulgarije en Pepsico en SAP in de Verenigde Staten.
“We hebben nu een nieuw product uitgebracht dat een totaal andere insteek heeft”, stelt Wouters. “Daardoor kunnen ook niet technisch onderlegde mensen testcases voor mobiele apps automatiseren. We hebben al onmiddellijk enkele grote klanten in België. Zoals KBC, ING en Telenet.”