AARSCHOT – Texet, importeur van bedrijfs-en eventkledij, heeft in de vestiging in Aarschot een experience center in gebruik genomen. B2B-klanten en eindgebruikers worden er uitgenodigd om inspiratie op te doen en collecties samen te stellen.
Op de tweede verdieping van het bijna 14.000m2 gloednieuwe complex aan de Nieuwlandlaan in Aarschot is sinds kort een fashionstore geopend voor bedrijfs-en eventkledij. “Enerzijds hebben we de afgelopen jaren een mooie groei gerealiseerd”, zegt Tom Van Heffen(42), CEO van Texet BeNeLux en Frankrijk. “Spreekwoordelijk zijn we uit ons jasje gegroeid. Anderzijds hadden we in het oude gebouw niet de mogelijkheid om B2B-klanten en eindgebruikers te ontvangen. Met het nieuwe experience center van enkele honderden vierkante meters hebben we hier een mouw aangepast. De store biedt de klanten/prospecten de kans om inspiratie op te doen en collecties samen te stellen.”
Fashion units
De verdieping is opgedeeld in verschillende fashion units. Je vindt er bedrijfs-en eventkledij in de ruime zin van het woord. Alles wordt gepersonaliseerd. Voor bijvoorbeeld logistieke bedrijven, de bouwsector en industrie. “Maar in ons aanbod zit ook gepersonaliseerde beurs-en promotiekledij. We denken dan aan polo’s, T-shirts, sweaters, kostuums en dies meer”, aldus nog Van Heffen. De verschillende showrooms zijn aangekleed conform het DNA van de desbetreffende sector: stoere stellingen in de showroom voor de bouwsector, het fijnere en gestileerde presentatiemateriaal voor bijvoorbeeld de sectoren hospitality en horeca.
VR apps/augmented reality
“We willen een beleving aanbieden vanaf het moment de klant/prospect hier aankomt. Het nieuwe gebouw is een beleving, net als de showroom van waaruit je de geautomatiseerde orderpicking gadeslaat. Er is een directe connectie tussen showroom en logistiek. Je proeft de sfeer van de belangrijke logistieke poot in ons bedrijf. Bovendien werken we aan VR apps en augmented reality. Je zal dan via bijvoorbeeld scanning een product kunnen selecteren, waarna de geïnteresseerde meteen alle info over dat product in zijn mailbox krijgt. Daardoor verhoogt de conversiegraad. Ook intern zal deze geautomatiseerde manier van werken zijn ingang vinden in bijvoorbeeld de sales. Zo kunnen we onze mensen beter aansturen. We willen veel meer meten dan ad hoc te werk te gaan”, luidt het nog.
Automated warehouse
De site van Texet in Aarschot produceert zelf geen kledij. “Klopt, we hebben hier een salesfunctie en een logistieke opdracht. Voor dit laatste beschikken we over een warehouse van 12.000 m2. In de voorraad zitten 3 miljoen stuks kledij, goed voor een waarde van ongeveer 17 miljoen euro. Vanuit het magazijn wordt de geautomatiseerde warehouse aangevuld zodat de efficiënte orderpicking kan gebeuren na bestelling door de klant”, zegt de CEO. Texet doet aan piece picking (stukgoed), box picking (dozen) en pallet picking (paletten).
Texet BeNeLux en Frankrijk
Texet BeNeLux en Frankrijk zijn onderdeel van de Zweedse beursgenoteerde holding New Wave Group. De Aarschotse vestiging telt ongeveer 50 werknemers en draait jaarlijks een omzet van ongeveer 26 miljoen euro. Tegen 2025 wil het bedrijf de omzet verdubbelen tot ongeveer 50 miljoen euro.