Genrebeeld vaccinatiecentrum.

HR-techbedrijf faciliteert werkplanning vaccinatiecentrum

SCHAARBEEK - Het Brusselse HR-techbedrijf Shyfter, dat digitale oplossingen biedt voor personeelszaken via een online registratieplatform en mobiele apps, heeft de coördinatie van het medewerkersbestand voor het vaccinatiecentrum RupeLaar in Niel geruggensteund.

“We stonden voor een enorme logistieke uitdaging, en dat op een kritiek moment tijdens deze gezondheidscrisis. Het was dus van cruciaal belang dat onze organisatie geen steken liet vallen, zodat de vaccinatiestrategie niet in het gedrang kwam.” vertelt Eva Van Hansewijck, stafmedewerker bij Vlotter, die het HR-management van het vaccinatiecentrum RupeLaar voor haar rekening neemt. “Reeds vertrouwend op Shyfter voor onze andere projecten, wisten we dat we van dit huzarenstukje ook een succesverhaal konden maken! Onze volgende stap is nu de capaciteit van onze shifts nog verder opdrijven naar 1.000 per maand.”

Platform 

Het platform wordt naast de planning ook voor reporting, timesheets en contractenbeheer gebruikt. Kandidaat-artsen, apothekers, verpleegkundigen, vrijwilligers enzovoort, melden zich nu zelf aan op de beveiligde website van Shyfter, waarna ze met een eenvoudige druk op de knop goedgekeurd worden – en dat alles GDPR-proof. Vervolgens worden aan de medewerker bepaalde kwalificaties toegekend, die hen dan op hun beurt weer toegang verlenen tot de beschikbare shifts. Elke medewerker kiest op datzelfde platform uit de beschikbare shifts en stelt zo zelf een eigen uurrooster samen.

Tijdswinst 

“Het systeem betekent een enorme tijdswinst voor de coördinatie van het medewerkersbestand en is bovendien ergonomisch, gebruiksvriendelijk en vanop afstand vlot te beheren.” voegt Xavier Closon, Planning Director bij Shyfter, eraan toe. “Daarbij verhoogt de eigenhandige samenstelling van het uurrooster de betrokkenheid van de werkkrachten. Daaruit volgt dat we meer op hen kunnen rekenen.”

Groeiend bedrijf 

Shyfter is een snel groeiend bedrijf. Ondanks de negatieve impact van de crisis op het klantenbestand sloot de start-up het jaar 2020 met een groei van 300%. “2020 was een jaar vol gemengde gevoelens. Onze klanten in de evenementsector en de klassieke horeca staan nog steeds op stand-by, terwijl de bouw, retail en takeaway een ontzettende ‘boom’ kenden met vraag naar meer personeel als gevolg.” Licht Lionel Hermans toe, Founder & Managing Partner bij Shyfter. “We hebben nu onze activiteiten naar Frankrijk uitgebreid en blijven ook zeer ambitieus voor de toekomst. 2021 zal het jaar zijn van een strategische kapitaalverhoging en de lancering van onze V3, met als doel het aantal gebruikers van ons platform te verdrievoudigen. Met het vertrouwen van Vlotter in RupeLaar staan we ook paraat om vaccinatiecentra elders in België te ondersteunen.”