De Nederlandse investeringsgroep Eurocommercial heeft de volledige controle verworven over Woluwe Shopping Center. Met de deal is 170 miljoen euro gemoeid. Eerder hadden de investeerders al de helft van de site gekocht voor 468 miljoen euro.
In 2018 legde De Nederlandse vastgoedinvesteerders Eurocommercial al 468 miljoen euro neer voor de aankoop van de helft van de in totaal 46.000 m² die het Brusselse winkelcentrum vertegenwoordigt. Nu bereikte het bedrijf met eigenaar AG Insurance een overeenkomst voor de andere helft, goed voor 170 miljoen euro. In een tweede overeenkomst engageren Eurocommercial en AG Insurance zich tot een joint venture die eigenaar wordt van 12.000 m², een oppervlakte die momenteel wordt ingenomen door warenhuis Inno.
Honderd appartementen
Meteen maakte het bedrijf ook bekend dat op de noordelijke site van het Woluwe Shopping Center honderd appartementen zullen worden gebouwd, op een oppervlakte van 11.600 m2. Net als heel wat andere projectontwikkelaars verschuift Eurocommercial een deel van zijn inspanningen van commerciële naar residentiële projecten. Het bedrijf haalt de betere ontsluiting van de site door de nieuwe tramlijn 8 en de annulatie van het Uplace-project in Machelen aan om in de site te investeren. Dat het project Neo op de Heyzel wordt uitgesteld hielp de zaak eveneens vooruit.
4,2 miljard euro
Eurocommercial exploiteert in Europa 28 winkelcentra, samen goed voor een geïnvesteerde waarde van 4,2 miljard euro.