highco-carrefour

HighCo uit Asse installeert digitale kiosken bij Carrefour

highco-carrefourDe 45 hypermarkten en 39 markets van Carrefour worden de volgende weken uitgerust met in totaal 129 digitale kiosken. Deze digitale communicatieoplossing werd ontwikkeld door HighCo Shelf Service zal met uitzondering van franchisewinkels in alle Carrefours van het land ingezet worden.

De digitale kiosken zijn interactieve terminals. Ze bevinden zich weldra vlakbij de ingang van de winkels. Elke kiosk bestaat uit twee onderdelen en staat op een strategische positie met als doel de aandacht van de volledige bezoekersstroom te trekken.

Bovenaan staat een hd-scherm dat reclameboodschappen en promoties weergeeft. Volgens HighCo wordt 76 procent van alle aankoopbeslissingen in de winkel zelf genomen. Dit scherm biedt merken een extra reclamekanaal, net voor de klant tussen de rekken stapt.

Onderaan is de interactieve terminal te vinden, die bestaat uit een touchscreen dat de klanten een reeks nieuwe diensten biedt. Zo kan je er (gepersonaliseerde) kortingsbonnen of getrouwheidscheques afdrukken, het winkelplan raadplegen om een bepaalde productcategorie terug te vinden of een feedbackformulier invullen om opmerkingen of suggesties door te geven aan de winkelmanager.

“De digitale kiosk is een intuïtief hulpmiddel, dat door iedereen kan worden gebruikt. Hij wil het leven van de klant gemakkelijker maken door hem zelf toegang te verlenen tot een aantal diensten en voordelen voordat hij de winkel binnenstapt”, zegt Sébastien Lemmens van HighCo.

“Wij zijn bijzonder verheugd dat Carrefour ons heeft uitgekozen als partner om dit systeem op nationaal niveau in te zetten. Op die manier positioneert Carrefour zich als voorloper in interactiviteit met de klant in het verkooppunt en toont het dat digitale communicatie nieuwe diensten kan genereren. Het levert zowel de klanten als het personeel een tijdbesparing op.”

HighCo heeft in Asse bijna 200 medewerkers en is gespecialiseerd in communicatie en promotie in het verkooppunt zelf. De jongste jaren investeert de firma in de ontwikkeling van het aanbod aan digitale communicatieoplossingen.