Cime-Honestly-Aging-CSTUDIONUNU0357

HET PRODUCT. De Honestly Aging Skincare box van CÎME: “Onze toewijding blijkt niet alleen uit onze eco-vriendelijke verpakkingen maar vooral uit onze duurzame teeltmethoden”

Met hun Honestly Aging SKincare box met daarin een oogcrème en een dag-en nachtcrème is CÎME een van de vijf genomineerden die kans maakt op de titel Het Product Made in Vlaams-Brabant. Het skincaremerk staat voor duurzaamheid en werkt met natuurlijke en gecertificeerd biologische ingrediënten. Intussen is CÎME, met hoofdkantoor in het Vlaams-Brabantse Gooik, uitgebreid tot een internationaal merk met een 180-tal verkooppunten in België en Nederland.

Met de Honestly Aging Skincare box ontwikkelde CÎME verzorgingsproducten om de ouder wordende huid te ondersteunen. ‘Omdat leeftijd maar een getal is’, klinkt hun slogan. Het merk draagt ook duurzaamheid hoog in het vaandel. De producten van CÎME laten je toe om eco-bewust en gezond te zijn, zonder dat je luxueuze texturen, geuren en fantastische resultaten voor je huid moet opgeven. “Onze producten worden ontwikkeld om effectieve resultaten te behalen zonder de huid te irriteren.”

Waar wordt de skincare box geproduceerd?

“De box wordt geassembleerd in Sint-Agatha-Berchem. Het kantoor van CÎME bevindt zich in het Pajottenland.”

Hoe zijn jullie op het idee gekomen voor dit product?

“Als founders van CÎME zijn we op het idee gekomen omdat we de 40 naderden en extra zorg wilden besteden aan de veroudering van onze huid. Ook bij vriendinnen in onze omgeving én ons cliënteel zagen we een duidelijk vraag naar skincare die specifiek op tekenen van huidveroudering werkt.

Waarom zijn jullie zo trots op specifiek dit product?

“We zijn er als eerste Belgische merk in geslaagd om crèmes te ontwikkelen die de – in de wetenschap algemeen aanvaard – beste ingrediënten tegen huidveroudering bevat (retinal, peptiden en hyaluronzuur), en dit op een volledig natuurlijke en biologische manier. De verpakking is gemaakt van Ocean Waste Plastic en voor de kweek van ingrediënten werken we op een fair trade basis samen met ondernemers uit Nepal.”

Wie zijn de voornaamste kopers van jullie product?

“Ons cliënteel bestaat hoofdzakelijk uit vrouwen in België en Nederland tussen de 25 en 60 jaar. Deze lijn wordt specifiek gekocht door die vrouwen die op tekenen van huidveroudering willen werken.”

Wat voor een bedrijf zijn jullie precies?

“CÎME streeft ernaar om het toonaangevende Belgische skincare merk te zijn dat een Europees voorbeeld van innovatie en ethiek in de beautysector neerzet. We willen erkend worden als een love brand, geliefd om onze compromisloze inzet voor gezondheid, eerlijke handel en milieuverantwoordelijkheid. Onze toewijding blijkt niet alleen uit onze eco-vriendelijke verpakkingen maar vooral uit onze duurzame teeltmethoden. De planten die wij gebruiken zijn biologisch geteeld, met respect voor de lokale gemeenschappen in Nepal. Door het ondersteunen van boerenprojecten in de Himalaya, dragen we bij aan een positieve sociale impact en de empowerment van vrouwen.

Bij CÎME zien we skincare niet slechts als een kwestie van esthetiek, maar als een kans om liefde, compassie en positieve verandering in de wereld te brengen. Vandaar ook dat we deze lijn heel bewust niet “anti-aging” (hoe kan je nu tegen ouder worden zijn – ieder mag blij zijn dat hij/zij ouder wordt), maar “honestly aging” hebben genoemd. CÎME werkt met een 180-tal verkooppunten in België en Nederland en bestaat uit een team van 8 mensen.”