Na geslaagde transformaties bij Decathlon-winkels in Parijs en Londen is het nu de beurt aan de winkel in Evere. De grootste Decathlonwinkel van het land zit nu in een nieuw jasje, als één van de eerste twintig van de 1.700 Decathlons wereldwijd.
Decathlon opteert voor een circulaire winkelroute, waarbij bezoekers in elk gangpad in elke afdeling links en rechts artikelen uit dezelfde sport zien. Ook het assortiment in de winkel is geoptimaliseerd. Zo geven digitale schermen een goed zicht op het volledige assortiment in de winkel.
Ervaring
“De nieuwe opbouw van de winkels stelt de klant weer centraal”, vertelt Gregory Crucifix van Decathlon. “We willen niet louter producten verkopen, maar een complete ervaring bieden. We nemen onze klanten mee langs een parcours waarbij ze nieuwe sporten kunnen ontdekken. We garanderen ook een vlottere doorstroming en een betere zichtbaarheid van ons assortiment.”
Naast de fysieke winkels krijgt ook de website van Decathlon een nieuwe look. Tegen eind 2025 willen alle 33 Belgische Decathlon-vestigingen een metamorfose ondergaan.